• Eltonellie

Ska man våga göra en laser/ögonoperation hos memira?

Hej!

Jag funderar på att göra en laseroperation hos memira. Har bara -0,75 på båda ögonen men har brytningsfel så ser inte mer än en halv meter framför mig klart.

Någon som gjort operationen och kan berätta hur det gått. Är rädd för att något ska gå fel. Kanske får problem med starkt ljus, eller de här glorior runt ljus eller dåligt mörkerseende eller torr i ögonen som komplikationer.

Eller att det rentav inte ska bli bra alls med synen.

Kanske har jag för "lite" synfel så att det kanske blir fel istället?

Jag hade varit mycket tacksam om ni som gjort eller vet något om den här laser ögonoperation.

Ha de fint!

• Svar på tråden Ska man våga göra en laser/ögonoperation hos memira?
  • Grande Rock

Vilken operation är det du ska göra?
    Jag har gjort FS Lasik hos Memira med fullgott resultat. Hade bättre syn än med glasögonen redan ett dygn efter operation. Bieffekterna med ljuskänslighet och torra ögon försvann efter någon månad.
    En kollega gjorde Lasek ungefär samtidigt (inte hos Memira, minns inte vilken) och han hade betydligt större problem och fick hålla på med ögondroppar länge. Detta till trots var han ändå nöjd med operationen.

Born to lose, live to win!
  • Meriall

Jag har gjort prk på ett annat ställe, bästa jag har gjort :) Var gravt närsynt; -7 och -10. Fick perfekt syn på ena ögat men inte helt perfekt på andra (och de garanterade bra resultat bara upp till -6 så jag blev jättenöjd. Inget jag märker av när jag tittar med båda ögon och jag fick erbjudande att fixa till det gratis men tackade nej).

Enda nackdelarna jag har märkt är att synen blir lite suddig i mörker för att pupillerna blir större än det lasrade området och de första åren så brände det lite om jag tryckte på ögat (men det gör man ju inte).

Inte så något av det stör.

Gloria kring ljus hade jag innan operationen men inte efter. Supersupernöjd :)

Jag gjorde min år 2000 så det var ju ett tag sedan, därav gamla prk-metoden plus att jag hade för stora pupiller för lasik.

Gå på en konsultation, bestämmer du sig för operation får man den oftast gratis.

Svar på tråden Ska man våga göra en laser/ögonoperation hos memira?