Kär i en missbrukare?
hej! jag har dejtat en kille i 2 månader nu och jag har vetat om att han är en fd missbrukare. Men i måndags släppte han bomben på mig att han har slarvat med nykterheten. Han har sagt till mig att han har varit nykter 2 år men tydligen var det inte riktigt sant. Han klarade 1år med hjälpa av dom 12 stegen men sen det senaste året har han fått ungefär 10-15 återfall. Han var hög hela första veckan vi träffades och sen en kväll när jag var utomlands. Han var helt förstörd när han berätta allt det här för mig oh tårarna bara rann... han säger att han har starka känslor för mig och därför vill ha avråda mig att stanna kvar hos honom för han är rädd att såra mig mer. Jag har berättat för alla hans vänner och även hans pappa om hans återfall.Han tackar mig då mycket för att jag gjorde det för honom. Han orkar inte leva i lögner mer och han skäms så mcyket över dom lögner han har sagt till sina vänner och familj. Lögner har ätit upp honom innefrån.. Han är så fin människa och han får mig attmå så bra! vet att han inte skulle göra något för att såra mig men jag vet inte vad jag ska göra.. MIna vänner säger att jag ska hålla mig borta från honom. Men jag vill inte lämna honom... jag vill finnas som stöd där för honom. Kanske inte som flickvän men åtminstånde en vän. Hur ska jag göra? behöver verkligen råd....