• bubbelfika

Köpa volvo v70 -01

Sambon och jag har blivit frågade av en anhörig att ta över dennes bil för 5.000. Bilen är från 01 och är nybesiktigad. Bilen har såklart gått en bra bit (har ej miltalen nu), och det är saker som behöver åtgärdas framöver.

Bilen skulle alltså kosta oss 5.000, och behövas göra lite reparationer på. Fördelen med att köpa en Volvo för oss är att vi ksn få allt arbete utfört för en väldigt låg summa av anhöriga. Vi kommer också kunna få hjälp att leta billiga bildelar osv.

Men med delar och arbete skulle det kanske gå på ca 10.000 att åtgärda det som behövs ex avgassystem som kommer behöva fixas till såsmåningom.

Vi har ingen bil idag, kommer inte använda bil dagligen och hoppas börja bebisverkstaden inom ett år, jag jobbar heltid och sambon deltid och har ca 30 000 in efter skatt.s0 vi har ju ändå okej ekonomi för att ha en bil.

Känns det värt att köpa en så gammal bil för 5.000 (räkna med 15.000 eftersom vi redan nu vet att vissa saker kommer behöva åtgärdas även om den gick igenom denna besiktningen).

• Svar på tråden Köpa volvo v70 -01
  • Nyfikna72

Är det gamla v70 så kostar de inte mer än så. Är det nya och den ser okej ut så är det väl inget dåligt köp direkt.

• Anonym (V)

Låter som ett bra köp! Jag har en lika gammal V70 och det är en bra bil! Den startar alltid och går sällan sönder.

• Anton Chigurh

En V70-01 i vettigt skick är definitivt ett gott val, men det går förstås inte att bedöma skicket via en tråd på ett forum, och, ju äldre bil ju större risk för krångel. Ett självklart statement, men likväl nödvändigt att notera. Jag kan dock konstatera att ifall jag skulle köpa en bil med dom åren (och milen därefter) på nacken, så hade jag köpt en V70 i första hand. 

V70 är iaf en av Svea Rikes absolut vanligaste fordon. Med allt vad det innebär...Glad

Ifall ni slår till, bubbel, så hoppas jag att det är en bra och ännu ej slutkörd Volvo ni blir ägare till.

All lycka till med bilköpet.shiny.gif

Mvh //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Köpa volvo v70 -01