• Handelstanken

UD överdriver om Turkiet?

Att ställa in alla resor dit verkar löjligt i en Säkerhetsanalys.

www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Ankara/Reseinformation/Reseinformation-Turkiet/

Jag skulle aldríg åka dit mer men Antalaya de flesta åker till för Side mm har inte haft några problem. Vad man ska till farligare Istanbul eller Ankara att göra vet jag inte. Izmir är väl lite farligare.

Däremot ligger Side en dagsresa med bil från Syrien så det är inte helt riskfritt, men IS har andra bekymmer nu.

• Svar på tråden UD överdriver om Turkiet?
  • kaffe

Frågan är varför man vill fullfölja en bokad resa till ett land med en pågående statskupp. 

• Purplecat12

^

För att reta sin svärmor?

;)

• Kulram

Nu kan man ju inte ens åka dit, då samtliga flygplatser har landningsförbud.

• kaffe
    infochristina skrev 2016-07-16 22:54:49 följande:
    Militärkuppen är avblåst , Nu kan UD ändra från att avråda
    Fast vad jag förstått av vänner boende  i landet är det en del oroligheter. . Risken att det blossar upp strider i kölvattnet av kuppen är nog rätt stor.
  • infochristina
    Kulram skrev 2016-07-16 23:02:56 följande:
    Nu kan man ju inte ens åka dit, då samtliga flygplatser har landningsförbud.
    Snack varenda flyplats utan Ankara har öppet och det startar och landar plan heja tiden fast klockan är över 01.00
  • kaffe
    infochristina skrev 2016-07-16 23:09:34 följande:
    Snack varenda flyplats utan Ankara har öppet och det startar och landar plan heja tiden fast klockan är över 01.00
    Fast vad säger  det mer än att det landar och startar plan? UD har avrått att resa till landet och det finns förstås en anledning till det. I dagsläget är det det som man bör förhålla sej till inte till hur många plan som startar och landar i landet.
  • Kulram
    infochristina skrev 2016-07-16 23:09:34 följande:

Nu arbetar jag inom flygbranchen och skulle ha haft en natt-Antalya nu. Men den flighten är inställd på grund av landningsförbud.

Ser jag på flightradar, samt en intern radar på vårt intranät, så är det inga kommersiella flyg som startar och landar i Turkiet nu.
  • infochristina
    Kulram skrev 2016-07-16 23:21:22 följande:
    Nu arbetar jag inom flygbranchen och skulle ha haft en natt-Antalya nu. Men den flighten är inställd på grund av landningsförbud.
    Ser jag på flightradar, samt en intern radar på vårt intranät, så är det inga kommersiella flyg som startar och landar i Turkiet nu.
    Va Det startar ju och landar plan hela tiden

www.flightradar24.com/TOM585/a5cb964
Svar på tråden UD överdriver om Turkiet?