Inlägg från: Kulram |Visa alla inlägg
  • Kulram

UD överdriver om Turkiet?

Nu kan man ju inte ens åka dit, då samtliga flygplatser har landningsförbud.

• Kulram
    infochristina skrev 2016-07-16 23:09:34 följande:

Snack varenda flyplats utan Ankara har öppet och det startar och landar plan heja tiden fast klockan är över 01.00

Nu arbetar jag inom flygbranchen och skulle ha haft en natt-Antalya nu. Men den flighten är inställd på grund av landningsförbud.

Ser jag på flightradar, samt en intern radar på vårt intranät, så är det inga kommersiella flyg som startar och landar i Turkiet nu.
  • Kulram
    infochristina skrev 2016-07-16 23:25:13 följande:

Va Det startar ju och landar plan hela tiden

www.flightradar24.com/TOM585/a5cb964

Jag sitter och jämför fightradar med den vi har på intranätet och de stämmer inte överens. Så jag ger inte så mycket för offentliga flightradar.

Däremot vet jag att vi har en tom maskin på väg ner för att hämta upp våra gäster som vill hem. Men vi tar inte med några resenärer från Sverige idag.
  • Kulram
    Kulram skrev 2016-07-16 23:33:29 följande:

Jag sitter och jämför fightradar med den vi har på intranätet och de stämmer inte överens. Så jag ger inte så mycket för offentliga flightradar.

Däremot vet jag att vi har en tom maskin på väg ner för att hämta upp våra gäster som vill hem. Men vi tar inte med några resenärer från Sverige idag.

Den maskinen landar för övrigt inte på Turkisk mark. Våra gäster får åka beställda bussar till flyget som tar dem hem.
Svar på tråden UD överdriver om Turkiet?