Va har ni för text i era förlovningsringar?
Just d! Vill ha lite tips på va ni andra har för text.
Kram på er.
Just d! Vill ha lite tips på va ni andra har för text.
Kram på er.
I våra står det "Tills döden inte skiljer oss åt" Ja, ni läste rätt "INTE", vi kommer alltid att vara en del av varandra även efter döden.
Alldagligt här också: förnamn och datum bara.
Det som är vanligast, han har mitt förnam och jag hans och datumet förstårs, 24/12 2003. Har för övrigt en liten bild på min ring i mitt galleri.. larvig jag vet...
vi har förnamn och datum
Vi har den andres namn, datum och sedan två hjärtan som sitter ihop.
I min förlovnings ring står min mans namn óch datum för förlovningen, i vigsel ringel står för alltid och datum för vigseln.
I våra ringar finns bara tre små stämplar med info. Vi har alltså valt att inte gravera dem, det kändes inte nödvändigt.
I våra står våra namn, datum och så plitade vi ner stället vi var på då vi förlovade oss. I vigselringarna blir det nog evighetssymbolen eller en bit text som känns rätt (om vi kommer så långt, har ju hört att första året med barn är det som verkligen sätter ett förhållande på prov )
Buffar upp!
I min står det Conny & Sara 5 Juni 2003
O i Connys står det Sara & Conny 5 Juni 2003
"förnamn" av kärlek samt datum
(I min ring står hans namn och tvärt om)
i förlovningsringen står det ingenting ännu! har inte hunnit så långt! men nåt ska väl dit såklart.
i min vigselring står min mans pappas namn och datum som hans föräldrar giftes och så min mans namn + vårat datum
i min mans ring står hans mammas namn+ deras datum och mitt namn och vårat datum!
vi fick ärva deras ringar och det kändes som en självklarhet då min mans pappa inte finns bland oss längre. tyckte det var en vacker gest av hans mamma!
förvirrat va?
I våra ringar står det MHSOK förnamn datum
MHSOK-med hjärta själ och kropp
i min står det Jesper 18/8 2000
Jag har hans namn hjärta mitt namn.
Han har mitt namn hjärta hans namn.
Vi förlovade oss i en bergsby högt uppe på ett berg i Mexico -00 med två halsband där vi graverade in den andres namn och datumet på baksidan. Ingen fick veta något förrän kanske ett år eller två hade gått. Tyckte att det var vår ensak och ingen annans.
Sen när vi gifte oss ritade jag mina egna ringar och specialbeställde i gamla stan (gick på 2500:- totalt i silver, är ingen guldtjej). De består av två delar där vigselringen är den nedre ringen, med berget i mexico i bakgrunden och vi två i form av två streckgubbar framför (vi har även en liten streckhund brevid oss som var vår lilla terrier på den tiden). Sen är förlovningsringen själva himlen som träs ovanpå, som berget sticker upp i liksom.
Gud vad komplicerat detta blev känner jag Men ville bara ge en liten bild av en annorlunda ring i stället för de vanliga som också är jättefina men som inte är jag liksom. Ville ha något personligt, som bara är vi. I förlovningringen står bara förlovningsdatumet (funderar på att rista in namnet på bergsbyn nu i efterhand). I Vigselringen står min mans namn och datumet.
...Sitter fortfarande o vantar pa en ring....ar superledsen...ok, det later kanske larvigt, men vi har kopt hus tillsammans...och han har fortfarande inte givit mig ngn ring. Har talat med honom om forlovelse etc...men han vill vanta. *suck*. Vanta pa vadda?! Vi har ju KOPT ett hus! Vi hyr ju inte for att "se hur det gar". Allvarligare an sa?! (Forutom att fa barn tillsammans, sjalvklart).
Ja, ja.
för evigt din *namn* datum
tänker fortfarande ofta på den dagen vi förlovade oss
lycka till