• Anonym (hej)

har en crush..

Hej! vill bara skriva av mig..
    Det är så att jag har fått en "crush" på en kille o vet inte riktigt hur jag ska gå väga..tycker han är jättetrevlig, snäll, intressant o så ser han bra ut enligt mig o känner att vi har saker gemensamt. har verkligen inte kännt så för någon på länge. 
    vet inte om jag ska satsa..för vi känner inte varandra så bra, lärde känna han genom att vi blev varandras baldejter, genom att vår gemensama vän föreslog att vi skulle gå balen tillsammans, på balen hade vi det jättekul, vi var ett gäng hela tiden som hängde så vi va aldrig ensamma. eftersom han va min baldejt känns det också konstigt av mig att jag har fått en crush för liksom vi gick ju bara balen o inget mer. så är liskom sur på mig själv att jag börjar känna känlsor för han..för jag menar vem får en crush på sin baldejt? känner mig bara så töntig..
    iallfall så tänkte jag berätta för min vän som fixade ihop han o mig som baldejter, att jag har fått en crush på han..men innan jag hann berätta så började hon berätta att min crush och en annan tjej (bekant/kompis till oss) att de hade sovit med varandra. det va inget sexuellt bara att de hade varit ute o så sov de i samma soffa..men tydligen hade de snackat om djupa grejer o sånt..och just nu känner jag bara att jag borde släppa han..för känner att jag är bara patetisk plus att den andra tjejen kan få han (fast egentligen vill jag inte för tycker verkligen om han) egentligen skulle jag också va med ute den kvällen med dom men kunde inte, så är lite frustrerade för om jag också skulle va med skulle det kanske aldrig hänt att de sov med varandra..   
     men kan verkligen inte sluta tänka på han..så vad ska jag göra?
    ska även studera i England nu till hösten i ett år så kommer ju inte se alla på ett tag..så ska jag bara släppa min crush, bara skita i han? även fast det gör ont? dock har jag som sagt aldrig kännt såhär innan, ska jag bara strunta i mina känslor? för känns även pinsamt att berätta för min vän nu att jag har en crush på han när hon sa att han o den andra tjejen kanske har något på gång..
    för när hon berättade det spelade jag bara med o låssades va glad o sa typ att "åh de skulla passa så bra tillsammas"..,
    ska jag bara släppa det? även fast det känns som jag kastar bort något som kan bli bra? för mellan han o den andra tjejen har det inte hänt något förutom då att de sov skavföttes i samma soffa o snackade om djupa grejer, fast förmodligen va borda lite onyktra..
    ska jag bara låta det va o se två av mina vänner kanske bli tillsammans fast jag har en crush på den ena? Kommer jag kasta bort något som kan bli bra elr gör jag bara mig själv en tjänst att inte skämma ut mig själv?

• Svar på tråden har en crush..
  • Anonym (00)

Ville bara börja med att säga att det inte alls är töntigt att få en crush på sin baldejt, det är jätteromantiskt.

Egentligen kan du välja två saker, för att han är inte ihop med den andra tjejen, så du kan som du säger försöka ta avstånd och fokusera på något annat eller försöka vara med honom och se vart det leder.

Det kanske är dumt att berätta för din vän att du tycker om honom eftersom hon verkar vara både din och den andra tjejens vän och risken finns att hon berättar det för den andra tjejen att du tycker om honom. Men om du har andra vänner som känner killen kan du prata med dom och försöka få dom till att fixa så att du går ut med honom i ett gäng några gånger och försök att se om han är intresserad av dig eller få någon vän att fråga honom det. Du kan följa hans sociala medier och försöka prata igenom dom. Om du vet att han inte är intresserad eller om du väljer att glömma bort honom så försök att vara så långt ifrån honom du kan och låt tiden hjälpa dig. I vilket fall som helst, lycka till!!

• Anonym (hej)

Tack för svaret "00"! :)

Grejen är att inga av mina andra vänner känner han. O den tjejen som jag tänkte säga till, hon är lite som en matchmaker o försöker hela tiden få mig med ihop massa andra killar men egentligen gillar jag ju bara han..därför jag då tänkte säga det till henne..men om jag säger det o hon säger det till den andra tjejen är jag rädd att det ska bli drama...

• Anonym (00)
    Anonym (hej) skrev 2016-07-19 10:30:07 följande:

Tack för svaret "00"! :)

Grejen är att inga av mina andra vänner känner han. O den tjejen som jag tänkte säga till, hon är lite som en matchmaker o försöker hela tiden få mig med ihop massa andra killar men egentligen gillar jag ju bara han..därför jag då tänkte säga det till henne..men om jag säger det o hon säger det till den andra tjejen är jag rädd att det ska bli drama...

Ja, det är lite svårt att veta om hon kommer att berätta till den andra tjejen eller inte. Men om du har berättat sånt till henne innan och hon har hållet det för sig själv så kanske hon gör det med detta också. Om du har berättat något för henne tidigare som du vet hon har berättat för andra bör nu nog inte berätta.
Svar på tråden har en crush..