• JohannaSaGo

    Min tarm åker ut lite!

    Hej! Jag har sen ungefär 6-7 år tillbaka ett litet besvär. När jag går på toa och ska bajsa så kan ibland tarmen åka ut (max) 1cm.  Pratade då med min pappa om detta som är sjuksköterska och han säger att det inte är någon fara och det är ett problem vi har i släkten.. 


    Det har hjälp efter toabesöket att bara trycka tillbaks med pappret te.x. (ursäkta om det låter äckligt) 


    Nu är det så att jag är beräknad att föda om cirka 2 månader och jag är att att påfrestningen av krystarna kommer göra att mer än 1 centimeter åker ut! Är jätterädd för att tarmen ska åka ut ännu mer och förstöras... 


    Vet ej om detta besvär är vanligt eller inte, men någon som har liknande besvär som det gick bra för i förlossningen? 

  • Svar på tråden Min tarm åker ut lite!
  • Anonym (Ssk)

    Är det inte bättre att du tar upp detta med barnmorskan istället för att fråga främlingar på nätet? Tror du kommer få mycket bättre svar där.

  • Anonym (?)

    Du har alltså haft analprolaps i flera år och inte sökt för det? Bara för att flera i din släkt har det så betyder det inte att det är normalt. Ta upp det här med din bm. Krystvärkarna kommer säkerligen orsaka prolaps om toabesöken gör det. Försök att träna bäckenbotten med knipövningar om du inte redan gör det.

  • Anonym (Jag med)

    Så har jag med. Har fött två barn o tredje kommer denna veckan. Är bars under graviditeten den tittar ut sv trycket.

Svar på tråden Min tarm åker ut lite!