Inlägg från: Anonym (Otatuerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otatuerad)

Tatuering på händerna!

Jag tänker: Usch! Varför väljer man att förstöra sina händer! De kommer tidsnog bli fula ändå, utan tatueringar.

Känslan jag får är: sorg. Tatueringar = se mig, uppmärksamma mig m m

Jag förstår inte varför man vill täcka sin kropp med tatueringar.

• Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-18 19:15:26 följande:

Nej det är svårt att förstå att smaken är olika.

Jag tycker tex det är extremt fult med piketröjor, men förstår att andra kan tycka annorlunda.

Nja, jag har inte så svårt att förstå att smaken är olika. Det är fenomenet att vilja göra något så definitivt på sin kropp som man ska gilla hela sitt liv. Man utvecklas hela livet. Erfarenheter i livet som gör att man ändrar värderingar och smak.

Jag som tycker att det är fint med pikétröjor är ändå glad att de inte sitter fast på kroppen så att man kan byta till andra tröjor om man skulle ändra värderingar och smak...
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-18 20:13:21 följande:

Och jag är glad att mina tatueringar sitter fast på kroppen. Känns som jag. Naket på ett obehagligt sätt utan dom. Den smaken har jag haft så länge jag kan minnas. Jag vet vem jag är och vad jag tycker om.

Jag tycker definitivt inte om att synas, ser det inte som att jag syns mer pga det. Det skulle väl vara på min 90åriga farmors kafferep isåfall, där kan dom nog tycka att jag sticker ut.

Hur gammal var du när du gjorde din första tatuering? Hur gammal är du nu?
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 13:12:17 följande:

Jag var 18. Jag är snart 28.

Och du tror inte att du kommer att utvecklas, samla på dig livserfarenheter och omvärdera saker och ting under hela ditt liv? Du tror på fullt allvar att du kommer tycka och tänka likadant hela livet? Om jag inte minns helt fel så är väl inte hjärnan färdig utvecklad förrän vid 20-25-årsåldern och först där efter är den klar att kunna "hantera livet".

En del av oss som är otatuerade har kanske varit sugna på att tatuera oss en gång i tiden men har kanske insett att vi kanske inte är samma person om 30-40 år och att tatueringar "stänger vissa dörrar". Vi har kanske istället köpt en fin tavla eller ett fint smycke som betyder mycket för oss. Dessa saker kan man ju också göra sig lätt av med om det är förknippat med någon dålig period i livet som man helst vill glömma. Lite smärtsammare och dyrare om man vill göra sig av med en tatuering.

Men som sagt alla gör som de vill. ( Till en viss gräns) Vi lever ju, som tur väl är i ett fritt land. Och smaken är som baken - dela.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 11:40:36 följande:

Hur blir man farlig bara för man är full med tatueringar? Hahaha

Man blir inte farlig bara för att man är full med tatueringar. Många med mig, tror jag upplever att dessa människor ser farliga ut och blir lite rädda för dem p g a vad vi ser på tv och ibland i verkligheten. Det ser ut som 90% av fängelsekunderna är tatuerad när man ser dokumentärer om fångar och fängelsen runt om i världen.

Jag har träffat en som varit tatuerad från topp till tå och div skrot i ansiktet. Han var jättesnäll och trevlig. Men det hjälper inte alltid. De som inte känner honom blev rädda när de träffade honom i mörkret vid utlastningen av gods. Han fick andra uppgifter på företaget senare där han inte träffade så många kunder/chaufförer.
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 13:59:07 följande:

Jo det tror jag. Men inte angående tatueringar. Det har alltid varit ett starkt intresse.

Jag tror och hoppas att världen utvecklas så att tatueringar inte "stänger vissa dörrar".

Du tycker jag ska gå hela/en stor del av mitt liv och strunta i något som jag tycker väldigt mycket om? Jag kanske dör tidigt. Lever gärna mitt liv som jag vill leva det. Jag känner ganska starkt för det som intresserar mig, och det är musik och tatueringar. Lyssnar på samma musik som jag gjorde när jag gick i tredje klass. Lyssnar på mycket mer och mycket mer blandat, men hjärtat ligger fortfarande varmast vid det jag lyssnade på då.

Brinner du inte starkt för något? Har du inget intresse som verkligen är du, som du kommer bära med dig hela livet? Klart man utvecklas. Men jag tappar inte bort mig själv för det.

Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 15:31:33 följande:

Förlåt, men det låter så himla sorgligt att tycker så! Så då ska jag tycka att alla brats är dryga, för dom ser så dryga ut! Bra syn på världen... Inte!!

Ja, visst är det sorgligt att en del människor upplever det så och är rädda efter att sett dessa dokumentärer och/eller sett eller råkat ut för dessa människor i verkligheten.

Du får tycka vad du vill om brats. Jag vet inte vad du har för upplevelser och erfarenheter av brats. De ger i alla fall inte ett första intryck av att var farliga och jag har inte sett att de är överrepresenterade i dokumentärerna om kriminella, missbrukare och fängelse. Många, även brats, skulle kanske behöva tänka på att man har bara en chans att ge ett första intryck...
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 15:48:09 följande:

Tror mer på att du inte hittat något att fastna för, för hittar man något som man känner sig så hemma vid så fastnar det.

Låter ganska opersonligt. "Gillar lite av varje, har inget speciellt intresse" vem är man då liksom.

Eller så är det så enkelt att jag är en person som inte vill fastna i något fack utan vill vara nyfiken på det mesta så jag inte missar något i livet.

Jag uppfattar inte en person som opersonlig bara för att den är öppen för olika intressen. Man är ju inte sitt intresse. Man är en spännande människa med en massa olika erfarenheter.

Jag bli mer orolig för människor som snöar in på vissa saker, fastnar i ett fack och inte vill testa något nytt.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 16:35:15 följande:

Haha okej. Så du går o e rädd för saker du sett på tv o film? Din stackare!!!

Ha ha, nej inte på film. Dokumentärer. Filmer vet jag är skruvade. Du behöver inte tycka synd om mig. Jag har inga problem med att tycka och tänka som jag gör. Jag går inte runt och darrar som ett asplöv hela tiden... Om du nu trodde det.
  • Anonym (Otatuerad)
    BandAnna skrev 2016-07-19 16:54:36 följande:

Varför det? alla behövs och tillsammans kompletterar människor varandra. 

Hade vi inte haft personer som "snöar in på vissa saker" så hade vi inte heller haft några experter inom några områden. Men å andra sidan, hade vi bara haft personer som snöar in på vissa saker så hade vi inte heller kunnat ha utbyte av varandras kunskaper och erfarenheter.  

Du har alldeles rätt i att det är bra att vissa människor snöar in på vissa saker som tillför och utvecklar samhället och världen och att vissa andra ifrågasätter.

Men att alla människor måste ha ett intresse eller brinna för vissa saker för att inte uppfattas som opersonliga tror jag inte på.

De jag syftade på när jag skrev att jag är lite orolig för de som snöar in på vissa saker är de som bara fokuserar på vissa saker inom sin trygga och bekanta box och inte tittar utanför sin box som de hamnat i.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-19 16:58:04 följande:

På vilket sätt fastnar man i ett fack som tatuerad?

Bilder, dokumtärer m m som förmedlas via diverse medier. Sedan fattar alla normalbegåvade människor att alla tatuerade inte är likadana. Känner eller umgås man inte med tatuerade så kollar man på nätet och tv och bildar sig en uppfattning på så vis.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-19 19:29:49 följande:

Jaga, har aldrig ens tänkt i dom banorna. Personligen tycker jag det är stor skillnad mellan "fängelsetatueringar" och "vanliga" tatueringar.

För mig som är helt oinvigd i "tatueringsbranschen" tycker att de flesta tatueringar se likadana ut... oavsett vem den sitter på. Döskallar, rosor, eld, benknotor, hjärta, monster, tribaler (tror jag att det heter) fiskar, stjärnor, snirkliga mönster, vingar, en del "djupa" ord typ FUCK, KILL, DEAD, LOVE och HATE m m.
  • Anonym (Otatuerad)
    Mooomin skrev 2016-07-20 09:17:39 följande:

Vadå "förlorare", på vilket sätt då? Alla jag känner/känner till som har tatueringar på händerna (20+st) har jobb, familjer och ordnade liv...!?

Kolla på diverse dokumentärer typ Lyxfällan, 112 polisen, Tunnelbanan, Danmarks farligaste fångar, 48 timmar, Missbruk, Efterlyst, Veckan brott m fl. Jag syftar inte på programledarna eller yrkesutövarna i dessa program...

Jag förstår att alla skötsamma tatuerade medmänniskor går i försvarsställning när bilden av dem som förmedlas är en annan.
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-20 10:11:08 följande:

Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.

Jag skrev att man skulle bortse från programledarna och yrkesutövarna i dokumentärerna.

Om du inte sett några tatueringar i Lyxfällan har du nog bara lyckats pricka in de få program utan just tatuerade. Jag har sett de flesta avsnitten. Jag är bl a intresserad människor och beteende. Gå in på nätet och kolla igenom alla avsnitt som sänts, (10 år) Passa också på och kolla vilka som har väggtexter, vilka som röker, vilka som snusar, vilka som gått på inredningstrenderna, vilka som prylfixerade m m. Ser du något mönster?

Sedan finns det alltid några som inte "passar" in i mönstret. Men är de nöjda och trygga i sina val bryr de sig inte om vad andra tycker och tänker och känner inte att de behöver gå in i försvar.
  • Anonym (Otatuerad)
    Mooomin skrev 2016-07-20 11:06:16 följande:

Ja, självklart finns det folk i dom kategorierna som har tatuerade händer, precis som det finns de som tillhör dom, men som inte har det. Sen finns det även gott om "vanligt" folk som har tatuerade händer. :)

Jag svarade bara på frågan om varför tatuerade kan uppfattas som förlorare.

Alla normalbegåvade människor vet att alla tatuerade inte är stöpta i samma form.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-21 09:22:16 följande:

Skit snack rakt av säger jag då! Asså e ni pensionärer hela bunten som har dessa fördomar??

Vad får dig att vara så fördomsfull och tro att de som tycker som agda är pensionärer? Vad har du fått den värderingen ifrån? Det känns om du inte är trygg i dina val utan måste gå i försvar och försvara en massa människor som du inte känner. De känns inte längre som att du tycker att det är kul att få veta folks riktiga åsikter om tatuerade händer och tatueringar överlag, som du skrev i trådstarten.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-21 11:03:28 följande:

Jo ja vill absolut veta va folk tycker, för ja tycker att det e sorgligt att folk fortfarande har såna fördomar, när de e så vanligt som det är idag! Men skulle aldrig avstå från att göra en tatuering bara för stt folk som ni har fördomar, aldrig! Ja e väldigt trygg o säker i vem jag är och i mina val!

Varför svarade du inte endast på mina två frågor?

Varför vald du istället att bara att försvara dig och dina val om du är så väldigt säker och trygg i dina val och vem du är? Du kan inte ensam förändra alla andra människor som inte har dina erfarenheter och värderingar...
Svar på tråden Tatuering på händerna!