• M i s s

Tatuering på händerna!

klyban skrev 2016-07-18 17:55:30 följande:

Jag förstår många tror detta, då en del av dessa ser rätt risiga ut.
    Men visst har du rätt, drog problem är knappast en anledning till man gör tatueringar.
    Även om det säkert finns också.

Dock när man börjar överdriva med tatueringar, så har man definitivt behov av uppmärksamhet i nån form.

Jag har inte en tatuering, tänker aldrig skaffa heller.
    Helt enkelt för jag tycker det är fult(på mig).
    Men har inga som helst problem med att andra tar.
    Men fråga mig inte, får då kommer jag säga dom är fula Flört

Om mina barn skaffar tatueringar en dag, ja, kommer säga samma till dom = fula(om dom frågar).
    Men kommer inte aktivt vara på dom, då dom är vuxna och får göra sina egna misstag(om nu det blir så).

Behov av uppmärksamhet? Det kan inte vara en smaksak?
  • M i s s

Både jag och min sambo har kroppen full av tatueringar. Tycker det är skitsnyggt. Har väldigt svårt att se mig med någon som inte har tatueringar, många tatueringar. Tribaler går däremot helt bort.

Vi har inga missbruksproblem. Inte våra vänner heller.

Det är väl en gammal grej, att det bara är sjömän och kriminella som tatuerar sig. Angående att trasiga och wt skulle ha massa tatueringar, hur skulle dom ha råd med det? Det är väldigt dyrt.

• M i s s
    Truddeluttens skrev 2016-07-18 18:12:48 följande:
    Om ens kompis gör den blir det billigt...
    Jo men är den inte tatuerare så blir det inte bra. Jag vet ingen som har mycket tatueringar, som inte en riktig tatuerare har gjort. Men visst kan man få det billigare om man har vänner som jobbar med sånt.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-18 18:21:44 följande:

Jag tänker: Usch! Varför väljer man att förstöra sina händer! De kommer tidsnog bli fula ändå, utan tatueringar.

Känslan jag får är: sorg. Tatueringar = se mig, uppmärksamma mig m m

Jag förstår inte varför man vill täcka sin kropp med tatueringar.

Nej det är svårt att förstå att smaken är olika.

Jag tycker tex det är extremt fult med piketröjor, men förstår att andra kan tycka annorlunda.
  • M i s s
    Truddeluttens skrev 2016-07-18 19:38:42 följande:
    Jag tänkte mest att en person som anses trashig också har trashiga hemmagjorda tatueringar - att det är en del av trashigheten. Jag har en bild av en lite nedgången krake med tovigt hår, smutsiga jeans och hemmagjorda blåa tatueringar.
    Ja kanske det. Men stor skillnad på välgjorda tatueringar och hemmagjorda.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-18 19:48:12 följande:
    Nja, jag har inte så svårt att förstå att smaken är olika. Det är fenomenet att vilja göra något så definitivt på sin kropp som man ska gilla hela sitt liv. Man utvecklas hela livet. Erfarenheter i livet som gör att man ändrar värderingar och smak.

Jag som tycker att det är fint med pikétröjor är ändå glad att de inte sitter fast på kroppen så att man kan byta till andra tröjor om man skulle ändra värderingar och smak...
    Och jag är glad att mina tatueringar sitter fast på kroppen. Känns som jag. Naket på ett obehagligt sätt utan dom. Den smaken har jag haft så länge jag kan minnas. Jag vet vem jag är och vad jag tycker om.

Jag tycker definitivt inte om att synas, ser det inte som att jag syns mer pga det. Det skulle väl vara på min 90åriga farmors kafferep isåfall, där kan dom nog tycka att jag sticker ut.
  • M i s s
    Anonym (Kim) skrev 2016-07-18 19:51:52 följande:

Det är skitfult med tatueringar som täcker en större del av kroppen, bålen, ryggen eller armarna. Mitt intryck av dem är att de har för mycket pengar, för mycket fritid och för stort behov av uppmärksamhet.

En diskret tatuering på en kvinna kan vara snyggt. På män är det bara trashigt, signalerar motorcykelgäng, kriminalitet eller missbruk. Eller allt på en gång.
    Zlatan passar in i missbruksdelen. svårt beroende av uppmärksamhet.

Man väljer väl ändå att se ut som man vill, för sin egna skull, inte andras? Varför tror du att man gör det för att få uppmärksamhet? Klär du dig för andra?

Vill man ha uppmärksamhet så kan man tex ställa sig och vråla någonstans.

Ja alltså har man tex en gängtatuering så kan det signalera vissa saker.

Tänker mer att folk med mycket tatueringar, och då välgjorda, är mer kreativa, mysiga, ofta bra musiksmak och människosyn. Gillar konst osv.
  • M i s s
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-18 20:34:14 följande:
    Jag har precis motsatt uppfattning. De med många synliga tatueringar är väldigt svaga människor som inte har egna åsikter och som inte kan stava till musikaliskt utbud utan som på sin höjd lyssnar på hårdrock. Att de skulle ha koll på konst har jag aldrig märkt av.
    Ja det beror väl på vilka man umgås med helt enkelt.

Det är nog rätt vanligt med tatueringar idag. Tänker att det är vanligt att gilla hårdrock och vara tatuerad. Svartvita tatueringar, bandnamn och gärna döskallar. Inte min smak direkt.
  • M i s s
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 21:05:23 följande:

Jag tö ler fy vad fult och att dom minsta sina chanser att få jobb... För det är bara att inse att man faktiskt inte får vilka jobb som helst med vissa sy liga tatueringar...

Min sambo är butikschef och det kom en kille med tatueringar i ansiktet och sökte kassajobb . Man får inte diskriminera men det säger sig själv att man hellre väljer en annan.... Likadan när de har tatueringar på händerna

Jag tycker det låter väldigt märkligt. Skulle man vara sämre i kassan för att man har tatueringar? Skulle folk bli rädda?

En av mina vänner som också har en hel del tatueringar, jobbar som förskolelärare och det är inga problem. Hon är tatuerad på fötterna, låren, hela armarna, halsen osv. Det borde verkligen inte vara ett problem, någonstans.

Har sett flera som arbetar i butiker som har tatueringar. Inga konstigheter. Det är en smaksak.
  • M i s s
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 22:48:56 följande:
    Nej inte att man är en sämre människa men arbetsgivaren väljer ju gärna personal i tex kassajobb som denne tycker passar in och då kan det ligga en i fatet att man har tatuerade händer och /eller ansiktet...En som skriver fuck på fingrarna är kanske inte den man väljer om man har fler likvärdiga att välja mellan... Jag har själv tatuering men valde att sätta den så att den lätt kan döljas... Eller som den här killen i unga föräldrar som tatuerat hela ansiktet och inte riktigt förstår varför han inte får jobb... Det är faktiskt inte speciellt konstigt att ingen arbetsgivare tänkt att wow här har vi en reko och ordentlig kille... Utsidan spelar roll vore sig man tycler det ä rätt eller inte
    Skulle säga att det är en dålig arbetsgivare då. Där behövs förändring.

Han i "unga föräldrar" arbetar väl i en tatueringsstudio.
  • M i s s
    Flisan79 skrev 2016-07-19 02:16:51 följande:

Lite lustigt att läsa när man till viss del har facit i hand. Jobbar som tatuerare och vet ju därför precis vilka som faktiskt tatuerar sig.
    Ännu har jag inte tatuerat någon missbrukare iaf

Några av de vanligaste kunderna är i övre 20 årsåldern och studerar på högskolan. Väldigt många inom medicin faktiskt.
    Sen är det vanligt med helt vanliga Svenssons i runt 30-45 årsåldern.

Och jo, en väldigt stor del är intresserade av konst och ser tatueringen som ett konstverk. Detta känns som att det blivit vanligare på senare tid iom att tatueringar blivit vanligare och konkurrensen drivit fram kvaliteten väsentligt. Idag är väldigt många tatuerare "nischade" och har en egen stil/ett eget konstnärligt uttryck.

Ja, så uppfattar jag det. :)
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 13:02:53 följande:
    Hur gammal var du när du gjorde din första tatuering? Hur gammal är du nu?
    Jag var 18. Jag är snart 28.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 13:46:53 följande:
    Och du tror inte att du kommer att utvecklas, samla på dig livserfarenheter och omvärdera saker och ting under hela ditt liv? Du tror på fullt allvar att du kommer tycka och tänka likadant hela livet? Om jag inte minns helt fel så är väl inte hjärnan färdig utvecklad förrän vid 20-25-årsåldern och först där efter är den klar att kunna "hantera livet".

En del av oss som är otatuerade har kanske varit sugna på att tatuera oss en gång i tiden men har kanske insett att vi kanske inte är samma person om 30-40 år och att tatueringar "stänger vissa dörrar". Vi har kanske istället köpt en fin tavla eller ett fint smycke som betyder mycket för oss. Dessa saker kan man ju också göra sig lätt av med om det är förknippat med någon dålig period i livet som man helst vill glömma. Lite smärtsammare och dyrare om man vill göra sig av med en tatuering.

Men som sagt alla gör som de vill. ( Till en viss gräns) Vi lever ju, som tur väl är i ett fritt land. Och smaken är som baken - dela.
    Jo det tror jag. Men inte angående tatueringar. Det har alltid varit ett starkt intresse.

Jag tror och hoppas att världen utvecklas så att tatueringar inte "stänger vissa dörrar".

Du tycker jag ska gå hela/en stor del av mitt liv och strunta i något som jag tycker väldigt mycket om? Jag kanske dör tidigt. Lever gärna mitt liv som jag vill leva det. Jag känner ganska starkt för det som intresserar mig, och det är musik och tatueringar. Lyssnar på samma musik som jag gjorde när jag gick i tredje klass. Lyssnar på mycket mer och mycket mer blandat, men hjärtat ligger fortfarande varmast vid det jag lyssnade på då.

Brinner du inte starkt för något? Har du inget intresse som verkligen är du, som du kommer bära med dig hela livet? Klart man utvecklas. Men jag tappar inte bort mig själv för det.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 14:56:54 följande:
    Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
    Jag lär mig också nya saker och utvecklas. Men jag har hittat mig själv, jag gillar vissa saker och så är det med det. Som sagt har jag ett starkt musikintresse, betyder inte att jag inte är öppen för musik som jag aldrig hört. Jag hittar ny musik ibland som jag tycker om.

Jag har favoritfilmer, favoritböcker, favoritmusik osv. Dom slutar inte vara en favorit. Det betyder inte att det inte kommer nytt.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 14:56:54 följande:
    Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
    Tror mer på att du inte hittat något att fastna för, för hittar man något som man känner sig så hemma vid så fastnar det.

Låter ganska opersonligt. "Gillar lite av varje, har inget speciellt intresse" vem är man då liksom.
  • M i s s
    BandAnna skrev 2016-07-19 16:19:55 följande:

Haha dina svar kunde lika gärna varit mina svar. Vi verkar väldigt lika utifrån det du skriver =) 

Vad härligt. Gillar ditt användarnamn, tänker bandana, något som jag använder i stort sett varje dag. :)
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-20 09:51:41 följande:
    Kolla på diverse dokumentärer typ Lyxfällan, 112 polisen, Tunnelbanan, Danmarks farligaste fångar, 48 timmar, Missbruk, Efterlyst, Veckan brott m fl. Jag syftar inte på programledarna eller yrkesutövarna i dessa program...

Jag förstår att alla skötsamma tatuerade medmänniskor går i försvarsställning när bilden av dem som förmedlas är en annan.
    Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.
  • M i s s

Fast jag har inget emot att folk har fördomar. Jag har också fördomar. Men man borde ju ändå förstå och tänka att det är fördomar, jag dömmer ingen efter omslaget trots att jag kan tänka vissa saker.

Lägre intelligens, döper sina barn till hittepå namn, wt (löjligt ord), har jag inte sett med tatueringar, eller ja kanske har dom någon enstaka tatuering, antagligen inget som går att jämföra med de tatueringar jag tycker är snyggt. Däremot uppfattar jag det som att dom röstar på SD, slänger ur sig rasistiska saker, går på allt, allmänt tröga. Det är min uppfattning från olika sidor på internet, insändare i tidningen osv. Jag har inte en enda sådan i min vänkrets.

Mina vänner har en väldigt fin människo och djursyn. Och mycket tatueringar. Man dras väl till likasinnade.

• M i s s
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-07-23 16:43:42 följande:

kanske lite OT, handlar inte om tatuering på handen men ni som gillar tatueringar och kan tänka er att ha stora på kroppen, vad tycker ni om detta:

Jag såg för några år sen en tjej på stan, det var sommar och varmt så hon hade ett urringat linne. Ovanför brösten, upp mot ena axeln/halsen hade hon en jättetatuering med bokstäver. Varje bokstav var ca 3 cm breda, helt svarta och ifyllda, ca 5 cm höga. Jag hittar på namnen nu men texten löd: KALLES ANNA

altså hennes pojkväns namn + hennes, som om hon vore en ägodel. Jag tyckte det var så förskräckligt. Delvis att formuleringen blev som en ägodel och att det var så pass stort. Tänk om de gör slut?  Hon var 20+. 

Hade det varit Kalle + Anna eller liknande hade det åtminstone varit lite mer romantiskt. 

Att tatuera in sin partners namn ser jag inte som något positivt. Skulle aldrig göra det. Men vill folk göra det så är det inget som stör mig.

Ens partners namn och tribaler tycker jag är väldigt fult. Men det är ju en smaksak.
Svar på tråden Tatuering på händerna!