Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 13:46:53 följande:
Och du tror inte att du kommer att utvecklas, samla på dig livserfarenheter och omvärdera saker och ting under hela ditt liv? Du tror på fullt allvar att du kommer tycka och tänka likadant hela livet? Om jag inte minns helt fel så är väl inte hjärnan färdig utvecklad förrän vid 20-25-årsåldern och först där efter är den klar att kunna "hantera livet".
En del av oss som är otatuerade har kanske varit sugna på att tatuera oss en gång i tiden men har kanske insett att vi kanske inte är samma person om 30-40 år och att tatueringar "stänger vissa dörrar". Vi har kanske istället köpt en fin tavla eller ett fint smycke som betyder mycket för oss. Dessa saker kan man ju också göra sig lätt av med om det är förknippat med någon dålig period i livet som man helst vill glömma. Lite smärtsammare och dyrare om man vill göra sig av med en tatuering.
Men som sagt alla gör som de vill. ( Till en viss gräns) Vi lever ju, som tur väl är i ett fritt land. Och smaken är som baken - dela.
Jo det tror jag. Men inte angående tatueringar. Det har alltid varit ett starkt intresse.
Jag tror och hoppas att världen utvecklas så att tatueringar inte "stänger vissa dörrar".
Du tycker jag ska gå hela/en stor del av mitt liv och strunta i något som jag tycker väldigt mycket om? Jag kanske dör tidigt. Lever gärna mitt liv som jag vill leva det. Jag känner ganska starkt för det som intresserar mig, och det är musik och tatueringar. Lyssnar på samma musik som jag gjorde när jag gick i tredje klass. Lyssnar på mycket mer och mycket mer blandat, men hjärtat ligger fortfarande varmast vid det jag lyssnade på då.
Brinner du inte starkt för något? Har du inget intresse som verkligen är du, som du kommer bära med dig hela livet? Klart man utvecklas. Men jag tappar inte bort mig själv för det.