Inlägg från: Anonym (agda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (agda)

Tatuering på händerna!

Fult, billigt, ogenomtänkt. Min åsikt är att om man nu är galet förtjust i tatueringar och lever efter devisen "more is less" så kan man väl börja med att tatuera varenda centimeter av kroppen INNAN man ger sig på händer och ansikte? I bästa fall kan man avhålla sig från dessa områden? Skräcktatueringen är ju den där hemska L O V E på en handen och H A T E på den andra.

• Anonym (agda)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-19 08:05:47 följande:
    Varför det? Jag har bara på händerna (en på eyggen) eftersom jag tyckte det var så tråkigt att inte kunna se dom själv..
    TS frågade vad vi tycker om tatueringar på händerna och jag nämnde MIN åsikt. Jag tycker f ö att detta med tatuerande urartat. Snart vänder det och då är det goda tider för laser-studios.
  • Anonym (agda)
    Anonym (Inte så smart) skrev 2016-07-20 13:18:54 följande:
    Självklart är det så men det minskar utbudet avsevärt. Speciellt om man nån gång i livet för för sig att lämna sitt knegarjobb och skaffa sig en utbildning. Där är det nog mer vanligt att det inte är ok med synliga tatueringar. Jag har en i nacken som döljs av mitt hår. Hade uppsatt en gång på ett tidigare kontorsjobb och chefen kom och sa till mig att jag måste släppa ner håret ute hos kunder eller om det skulle komma en kund. De hade aldrig anställt mig om jag hade haft tatuerad händer.
    Precis. Vore jag arbetsgivare, idag när konkurrensen om jobben är knivskarp, så skulle jag direkt sålla bort folk med skrymmande synliga tatueringar. En person med stora synliga tatueringar signalerar till mig......."äventyrlig, opålitlig och självupptagen". Alldeles särskilt "självupptagen" vilket sällan är en bra egenskap på en arbetsplats där man ska kunna samarbeta.
  • Anonym (agda)
    M i s s skrev 2016-07-20 10:11:08 följande:
    Fast det finns nog tatueringar hos många, oavsett vad dom sysslar med.

Angående lyxfällan så har jag inte sett några tatueringar. Däremot en hel del väggtexter. Tror inte att alla med väggtexter är på ett sätt för det.
    Och jag har tvärtom faktiskt noterat att det är MYCKET tatueringar i Lyxfällan! Senast såg jag på ngt reprisprogram där en medverkande ung kille hade kaniner på halsen. Typ en "bunny" på var sida. Nej det var inte snyggt.

• Anonym (agda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-20 16:43:53 följande:
    Ja akta dig, du blir automatiskt WT,pundare o kriminell om du skaffar tatueringar ;) o ointelligent dessutom!
    Ursäkta att jag lägger mig i här MEN man blir inte WT av att tatuera sig utan det är man redan innan om man väljer att "pryda" sin kropp med stora tatueringar och alldeles särskilt om man tatuerar ansikte, hals och/eller händer! WT rakt av.

• Anonym (agda)
    Anonym (Tatuerade) skrev 2016-07-22 02:54:35 följande:

Jag har tatueringar på hela min vänstra underarm och låret, är framgångsrik egenföretagare sen flera år tillbaka. Bor i en lägenhet tillsammans med min sambo som har tatueringar på händerna, aldrig någonsin har någon ifrågasatt hans förmåga efter tatueringen. Tyvärr finns det fortfarande folk med mycket fördomar, men då älskar jag att krossa dom lite när jag berättar vad jag jobbar med och hur jag lever ;) nej, inte alkis, narkoman eller kommer från en trasig familj. Älskar helt enkelt konst, och tatueringar kan vara så himla vackert! Skulle inte känna mig hel utan mina, och fler ska det bli ;)

Men du kan väl undvika ansikte, hals och händer? Ett tips bara. (i all välmening)
  • Anonym (agda)

Nu är det sommarvärme och tatueringarna är ute och luftar sig. Suck och åter suck. De sitter på snart sagt ALLA ifrån ungdomar till gamla kärringar. Häromdagen såg jag en kvinna (typ 60) som hade en stor ful tatuering på benet. Var säkert en present från barnen/barnbarnen på 60-årsdagen? .........................suck så ful den var.

• Anonym (agda)

Vi som fanns liksom redan "förr i världen" och har upplevt lite andra tider har kanske svårare att se den ev tjusningen med tatueringar än vad dagens unga  har? Jag har faktiskt aldrig i hela mitt avlånga liv varit med om ett mode som är så TOTALT övergripande och poppis i alla åldrar som just tatueringar. Det förvånar mig. Modetrender har kommit och gått genom decennierna och man behöver inte gå längre tillbaka än till 80-talet för att man ska halvt skratta ihjäl sig när man ser hur folk var klädda(?!). Frågan är vad som händer med tatueringsmodet. Kommer det att bestå? Har ngt mode någonsin överlevt på lång sikt? Tatueringar går ju att ta bort med laser och det jag tror är att laserstudios kommer att växa upp som svampar ur jorden och det kommer att bli allt billigare och enklare att ta bort tatueringar. För rimligtvis så kommer många att upptäcka att den där dödskallen som man tatuerade på halsen när man var 20 inte alls känns cool när man är 35.

• Anonym (agda)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-22 10:29:16 följande:
    Äh asså lämna tråden e du snäll! Såna som du e bara patetiska. Hejdå
    ?? Jaså? Så tråden är till för folk som gillar tatueringar? Du var lite otydlig i din trådstart i så fall. Omformulera.

• Anonym (agda)

Bor

Flisan79 skrev 2016-07-22 21:08:02 följande:
    Med tanke på att en av de äldsta kvarlevor av en människa hade tatueringar så skulle jag vilja påstå att det är en "trend" som verkligen är urgammal. Massor av folkslag använder och har använt tatueringar hur länge som helst.
    Typ så folk vill se ut som neandertalare? Förklarar ju en hel del.
  • Anonym (agda)
    Anonym (nejje) skrev 2016-07-23 16:35:00 följande:

Nej men där har vi ju just det - det primitiva. Ja, urmänniskor i alla kontinenter har varit tatuerade men det är just det - urmänniskor. Eleganta nutidsmänniskor håller kroppen ren. 

Men exakt. I samma stund man väljer att tatuera en jätteblaffa så avslöjar man sig.

• Anonym (agda)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-23 19:32:31 följande:
    Vad räknas som en jätteblaffa?
    Det kan du fundera på.

• Anonym (agda)
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-24 06:29:10 följande:
    Avslöjar sig som konstnärlig och kreativ då, till skillnad från alla otatuerade som avslöjar sig som tråkiga och fantasilösa.
    Eller återigen så låter man folk få välja själva.
    Om du nu var med på den gamla goda tiden borde du också lärt dig vikten av tolerans och acceptans inför människors olikheter.
    Fast vadå "olikheter"? Varenda människa snart har en tatuering. Vi som är "fantasilösa" och otatuerade är de som verkligen vågar vara annorlunda. (Skulle ngn av mina unga vackra döttrar komma och visa upp en tatuering så skulle jag bli förstörd. Lyckligtvis så händer det aldrig för de är bildade)
  • Anonym (agda)

Jag tycker det är riktigt sorgligt att unga människor förstör sin hud för hela livet genom att göra den ena fula tatueringen efter den andra. Min åsikt och den står jag för. Nu lämnar jag tråden till alla er "tatueringsvurmare"!

Svar på tråden Tatuering på händerna!