• Studentpappa

Köpa vilken bil 0-240 000:-?

Jag behöver köpa en bil, vill ha tips på bilar ni är nöjda med ifall jag missat någon. Krav: få plats med två barnstolar en framåt en bakåt. Gärna 4wd och automat men 4wd är inget krav. Budget max 240 tkr.

De jag har funderat på:

A4 allroad, kia ceed gt-line (får jag ny billigare än a4an) A6 2.0 kombi -12 och nyare. Jag har åkt tyskt de tre senaste bilarna och trivs med det. Har en ny alltrack nu som jag pga jobbyte inte får behålla. Men de är för dyra i inköp så en sådan går tyvärr bort.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Svar på tråden Köpa vilken bil 0-240 000:-?
  • nnnnnnnn

Toyota!
    Provkör Avensis, Prius+ och Verso.
    Finns många fina begagnade med, det brukar aldrig vara några större problem med Toyota så det brukar vara ett bra köp.

• Studentpappa
    nnnnnnnn skrev 2016-07-18 18:40:28 följande:

Toyota!

Provkör Avensis, Prius+ och Verso.

Finns många fina begagnade med, det brukar aldrig vara några större problem med Toyota så det brukar vara ett bra köp.

Ja Toyota har jag också tittat på, många verkar ha avensis. Jag hade gärna haft en elbil men det är svårt att hitta till rätt pris.
  • Studentpappa
    bängolle skrev 2016-07-18 19:49:20 följande:

Volvo 245

Ja varför inte, med det klassiska darret på växelspaken.
  • Studentpappa

Ska titta på en passat alltrack när jag kommer från semestern. Verkar som rätt pris och bra med utrustning, ful färg på inredningen dock. Får se om det går att leva med.

Dåligt med förslag i denna tråd ser det ut som! Tycker det är gott om bilvetare på FL annars?!

Svar på tråden Köpa vilken bil 0-240 000:-?