• Lalollo

L'Oreal Casting creme gloss blont hår

Någon som använt L'Oreal Casting creme gloss nyans 8/8.1= 

Har typiskt skandinaviskt råttfärgat hår och skulle vilja tona det någorlunda nära min egen hårfärg. Har testat 7 (blond) förut och det blev väldigt mörkt. 

Nr 8 heter ju "light blonde" och funderar på om den blir för ljus, med risk för att det blir gulaktigt. 

Någon med liknande färg som har erfarenheter från denna nyansen (L'Oreal eller andra märken)? 

• Svar på tråden L'Oreal Casting creme gloss blont hår
  • WickedHalo
    Lalollo skrev 2016-07-18 19:06:57 följande:

Har typiskt skandinaviskt råttfärgat hår och skulle vilja tona det någorlunda nära min egen hårfärg. Har testat 7 (blond) förut och det blev väldigt mörkt. 

Nr 8 heter ju "light blonde" och funderar på om den blir för ljus, med risk för att det blir gulaktigt. 

Någon med liknande färg som har erfarenheter från denna nyansen (L'Oreal eller andra märken)? 

Hej! Bry dig inte så mkt om vad just färgen heter. En 8 är ungefär som mörkblont. Är ditt hår färgat nu? Och du vill gå ljusare än 7an du använde?
  • WickedHalo

[quote=76809647][quote-nick]Lalollo skrev 2016-07-18 19:06:57 följande:[/quote-nick]

Hej! Bry dig inte så mkt om vad just färgen heter. En 8 är ungefär som mörkblont. Är ditt hår färgat nu? Och du vill gå ljusare än 7an du använde?

• Lalollo

hej och tack för svar. Ja det stämmer, vill hellre gå mot samma/evt ljusare än det jag har nu, men utan att det blir "blonderingseffekt" och gulnar istället. 7:an blir mycket mörkare än min naturliga färg tycker jag. Använde 7:an för länge sen men det har i princip försvunnit/vuxit ut nu. 

Kanske bara får testa då:) Tycker också 8 ser mer ut som mörkblont även om den heter "light blonde". De ljusaste är ju ändå 9 och 10.. 

• WickedHalo

Ja 8an blir nog bra och om det är 8.1 . För att undvika röda pigment så mkt som möjligt så håll dig på 8.1 (8.11 8.12) som är ask (8.3/ 8.4/ 8.5 är big nono ) Skulle det skifta sen med lite för varma toner så brukar det va lätt avhjälpt med schampo, colourrefresh etc ???? Berätta gärna hur det gått. Håller oxå på och experimenterar hemma ????????

• WickedHalo

Glöm alla mina ?? Vet inte vad som hände där.

• Lalollo

Tusen tack för goda råd!

Testade 8.1 idag och det blev verkligen hur bra som helst.Blev bara snäppet ljusare än innan och inte alls gult eller så som jag fruktade. 

Kan varmt rekommenderas :D 

Svar på tråden L'Oreal Casting creme gloss blont hår