smärtor tidig graviditet
hej! är gravid i v.7 (6+1) med mitt första barn. jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med.
5 dagar innan BIM satt jag på jobbet och fick en KRAFTIG smärta i nedre delen av magen på höger sida. (jag visste inte då att jag var gravid). det gjorde såpass ont att jag inte kunde röra mig på ca 20 minuter, mina kollegor stod beredda på att ringa ambulans iprincip. efter ca 20 minuter bestämde jag mig ändå för att försöka ställa mig upp, när jag väl kom upp så släppte smärtan nästan med en gång. endast lite öm efteråt. tänkte lite på detta i efterhand o om de va så att jag kunde vara gravid. testade mig 3 dagar innan BIM visade inget. dagen innan BIM plussade jag.
några dagar senare, ca 4-5 vaknade jag på natten med kraftiga smärtor i magen ringde 1177 som bad mig åka in till gynakuten. väl där tog dom prover på mig, allt såg bra ut förutom att mitt CRP låg lite högt. blev hemskickad igen eftersom det var för tidigt att se något på VUL. smärtorna avtog rätt fort
nu för två nätter sedan vaknade jag ännu en gång av smärtor i magen under natten, härdade ut dom med alvedon o somnade till slut om.
jag ringde idag MVC för inskrivningssamtal, berättade för henne om mina smärtor och hon tyckte att jag skulle åka in till gynakuten om det kom tillbaka. då hon nämnde utomkvedshavandeskap. men sa även att det skulle kunna vara tarmarna (är trög sedan innan o har inte direkt blivit bättre sedan plusset)
någon som varit med om liknande?
tillägger även att jag inte har haft någon blödning överhuvudtaget, och jag har även den vanliga "växtvärken"/molvärken/mensvärken som man kan ha, men den andra värken jag har fått är MYCKET kraftigare.