• Anonym­871
    Äldre 21 Jul 20:27
    7285 visningar
    6 svar
    6
    7285

    Anhöriga

    Nu måste jag få skriva av mig ! 
    Har en bästa kompis som fick sin son 8 dagar innan vi fick vår dotter. Hon dog när hon va tre månader. Hela tiden under denna tid har hon klagat på hennes son, att han skriker osv. Och när vi varit fram och tillbaka på sjukhuset med vår dotter var det ändå hon som hade det värre då hennes son bara skrek. 
    Hon skulle besöka oss på sjukhus men hittade på en massa undanflykter hela tiden.. 
    Visst hon har bryt sig och skickat blommor osv, men hon klänger ur sig så konstiga kommentarer hela tiden som " så skönt att jag mår bra när alla mår dåligt " när vi precis förlorat vår dotter. Hon börjar prata om hennes sons utveckling precis efter... 

    dagen innan vår dotters begravning fick hon mig att verkligen må dålig och sa dumma kommentarer. jag lade på . Hon ringer , jag svarar inte. Får sms om att hon är utanför oss för hon kände att hon ville prata då vi bråkat. Som tur var var jag inte hemma. Vi ville vara hela familjen innan begravningen och tänka igenom allt själva inte ha oanmälda besök. 

    Nu senaste veckan, säger hon hela tiden jag ringer dig i veckan , 3 gånger men skiter i det. Kan komma sms som att : har besök nu så kan inte ringa, hur mår du ? 
    I bland orkar man inte svara , hon ringde mkt i början ( o om jag inte svara kunde hon komma och bara ringa på ) 2 gånger har det hänt :S 

    Jag vet inte om det är jag som överdriver :S 

  • Svar på tråden Anhöriga
  • Äldre 21 Jul 20:30
    #1

    Vet inte vad du vill ha svar på egentligen.

  • Anonym­871 Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 20:32
    #2
    s87s skrev 2016-07-21 20:30:11 följande:

    Vet inte vad du vill ha svar på egentligen.


    Inte jag heller, ville bara skriva av mig 
  • Äldre 24 Jul 06:45
    #3

    Tycker du ska försöka bryta kontakten med din så kallade vän. Eller iallafall ta en paus på obestämd tid. Det sista du behöver i din sorg är en självupptagen vän som inte verkar ens försöka förstå vad du och din familj går igenom....

    Jag förlorade min dotter för snart 1 år sedan och har i princip klippt med alla, har sakta men säkert börjat ta in de vänner som får mig att må bra. Det sista jag behöver i min sorg och krishantering är människor som får mig att må dåligt.

    Våga stå på dig och säg till henne att du hör av dig när DU orkar och vill. Om hon inte kan förstå eller acceptera det så är hon verkligen ingen vän enligt min mening.

    Beklagar verkligen förlusten av eran dotter ?

  • Klicke­rträna
    Äldre 24 Jul 06:54
    #4

    Du överdriver inte.
    Hon verkar ha nån empatistörning.
    Lite vett hade gjort henne gott, för så jäkla svårt är det inte att förstå att du är i sorg och då stöttar man. Har man egna problem kan man vända sig till nån annan.

  • Klicke­rträna
    Äldre 24 Jul 06:54
    #5

    Och jag glömde säga att jag beklagar verkligen er förlust.

  • Äldre 24 Jul 10:17
    #6

    Såg nu att det blivit ett frågetecken skulle vara ett hjärta

Svar på tråden Anhöriga