• mlr89

Märklig böld/finne, hål i huden efter 1 år

För ca ett år sedan fick jag  en böld,  på buken,  under magen (är överviktig) 
    Det kom massor av var,  precis som en finne.  Fast större.  Och jag klämde den varje dag i en veckas tid.  Sedan dess har det funnits ett litet hål, 2 mm.  Och klämmer man de,  kommer det ibland var,  ibland sår vätska och ibland bara luft,  ja, luft!  Man hör hur den pyser. 

Nu efter ett år, Har öppningen blivit större,  efter min sambo försökt klämma ur allt ur den. Så nu är den 4-5 mm stor i diameter

Någon som varit med om samma?  Den gör liksom inte ont  den är blå runt om.  Och känner man på huden känns det som ett hålrum med förhårdnader rruntom under huden. ,

Förklara för mig vad detta är :p

sår
  • Svar på tråden Märklig böld/finne, hål i huden efter 1 år
  • nuharjagbytt

Du borde gått till läkare för längesen det är inte bra att klämma på bölder själv. Åtminstone när det blev blått och inte läkte.

• mlr89

jo, jag får förmodligen uppsöäka läkare. Haft det i tankarna.

• Nyfikna72

Du har precis förklarat själv vad det är...........det läker helt enkelt inte ut som det ska då det hela tiden bildas nya bakterier. Jag tänker inte berätta vad som händer om du ignorerar det ännu längre........

• mlr89
    Nyfikna72 skrev 2016-07-22 22:54:15 följande:

Du har precis förklarat själv vad det är...........det läker helt enkelt inte ut som det ska då det hela tiden bildas nya bakterier. Jag tänker inte berätta vad som händer om du ignorerar det ännu längre........

vad menar du jag ska göra? jag har inte fått förklarat för mig?
  • mlr89
    Nyfikna72 skrev 2016-07-22 22:54:15 följande:

läste fel. Jo, men finns det inte kurer man kan dra till med själv? istället för att behöva gå till den där fördömda läkarn. (läkarskräck)
  • K grrl
    mlr89 skrev 2016-07-22 11:52:10 följande:

För ca ett år sedan fick jag  en böld,  på buken,  under magen (är överviktig) 
    Det kom massor av var,  precis som en finne.  Fast större.  Och jag klämde den varje dag i en veckas tid.  Sedan dess har det funnits ett litet hål, 2 mm.  Och klämmer man de,  kommer det ibland var,  ibland sår vätska och ibland bara luft,  ja, luft!  Man hör hur den pyser. 

Nu efter ett år, Har öppningen blivit större,  efter min sambo försökt klämma ur allt ur den. Så nu är den 4-5 mm stor i diameter

Någon som varit med om samma?  Den gör liksom inte ont  den är blå runt om.  Och känner man på huden känns det som ett hålrum med förhårdnader rruntom under huden. ,

Förklara för mig vad detta är :p

sår
    Det låter som en fistel...
  • Nyfikna72

Det som kan hända är iallafall att bakterietillväxten blir okontrollerad och då växer det med raketfart och resten kan du säkert räkna ut själv.

• mlr89

Jag gick till läkaren som många sagt åt mig att göra här, men det dom sa, var "gå hem, och låt den mogna" sen kanske vi opererar bort den? 

Men det är ju ett öppet sår... vafan.

Svar på tråden Märklig böld/finne, hål i huden efter 1 år