• Emerencia

Pokemon Go

Varför retar sig så många på detta spel? Själv tycker jag det är roligt :)

• Svar på tråden Pokemon Go
  • sportpappa
    Emerencia skrev 2016-07-22 17:01:07 följande:
    Men det handlar som sunt fönutft. Går fortfarande inte att skylla på spelet. Det är personerna som utför handlingen som det är fel på. Jag går bara på ställen jag får. Men så finns dom som inte bryr sig, dom skulle inte bry sig om man får gå där eller inte oavsett om deras boll kom innanför eller om det är en Pokemon. Är inte bollens fel att ungarna klättrar över stänget för att hämta den.
    Fast om man skulle se en Mewtwo eller Ditto inne på ett inhängnat område så skulle de flesta seriösa Pokémonspelare klättra över hur mycket sunt förnuft de än har.
  • Holma
    Frontline skrev 2016-07-22 16:18:34 följande:
    Självklart ser jag både på tecknat och äter godis tillsammans med barnen.
    Julklapp var många år sen vi sluta upp med.
    Lirar XBO gör jag absolut.

Men knalla runt och kika ner i en mobil det gör jag inte, fick panikbromsa för en som kom och gick med sin mobil häromdagen bara för att personen kliver rakt ut i vägen där det inte var övergångsställ...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Höll på köra på en mamma med barnvagn för en mån sen jag oxå som fick med näsan i mobilen rakt över utan att titta , då famns inte Pokémon go
  • Frontline
    Holma skrev 2016-07-22 21:05:17 följande:
    Höll på köra på en mamma med barnvagn för en mån sen jag oxå som fick med näsan i mobilen rakt över utan att titta , då famns inte Pokémon go
    Hade du läst mitt nästa inlägg så hade du sett att jag skrev att dom som sysslar med annat i mobilen går rakt fram utan att passera massa hinder så som staket, andras egendom mm och dom knallar ut precis vart dom vill.
    Sen finns det dom som är nere i telefonen men dom följer sin väg och går på trottoaren men tror dom är odödliga på ett övergångsställ vilket alla tror även om dom inte har näsan i sin mobil..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Topcom

Pokémon Go är coolt och jättekul för alla oss i familjen! :) vi tar oss ut på promenader på ett sätt vi inte brukar göra annars. Och jag älskar igenkänningsfaktorn som dyker upp för varje ny Pokémon man fångar. Ja, jag är ung i sinnet och trebarnsmamma, strålande glad är jag för det :D

• Mantrasina
    sportpappa skrev 2016-07-22 20:49:47 följande:
    Fast om man skulle se en Mewtwo eller Ditto inne på ett inhängnat område så skulle de flesta seriösa Pokémonspelare klättra över hur mycket sunt förnuft de än har.
    Ser du den behöver du inte klättra in någonstans. Syns den går det att fånga den.
  • Coccolina
    Mantrasina skrev 2016-07-22 22:37:51 följande:
    Ser du den behöver du inte klättra in någonstans. Syns den går det att fånga den.

Exakt jag fattar inte snacket om folk som måste in i lägenheter och klättra in på inhägnade områden.
    Så exakt är inte kartan och gpsn.... Och ser du en Pokemon så kan du bara klicka på den och fånga den där du står.... Sen visst enligt visaren nere i höger så skall du kunna gå mot en Pokemon men känns fortfarande som otroligt att man skall känna sig lockad att klättra över staket osv... Idiotiskt....

Dessutom jag spelar (36 år gammal) de flesta av mina vänner och kollegor spelar (20-60 års åldern) min bonusmamma spelar... Hon är 66 år gammal och tycker det är hysteriskt kul                 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • tjockobbe

Med tanke på att Pokemon var som störst för 15-20 år sen (helt galet vad tiden går) så är Pokemon idag ingen barngrej egentligen. . För de som var hängivna då är inte barn längre

V 130923 | M 151025 | Läs tinastandar.blogg.se
  • sportpappa
    Mantrasina skrev 2016-07-22 22:37:51 följande:
    Sant, det är allt för enkelt. Helst skulle man vara tvungen att ha den inom cirkeln för att kunna ta den, men de har gjort det mycket enklare.

Jag har inte reflekterat så mycket över just den aspekten när jag läst alla tidningsnotiser om att spelare har knackat på hemma hos folk för att ta en sällsynt Pokémon. Om man ser den så kan man ju som sagt ta den.
  • MissHelene

Jag testade det för första gången idag och blev fast direkt! Skitroligt spel :D
    Jag har aldrig sett så mkt folk ute o gå i parken som när vi svängde förbi där i morse, alla med en varsin telefon^^
    Jag tror att det här spelet faktiskt kan vara bra om man inte fuskar dvs. För att kläcka ett ägg måste man gå mellan 2-5 km tex, ngt många inte tar sig tid och ork till när man sitter hemma framför datorn/tv'n.
    Jag och min sambo har alltid gått mkt få vår stora hobby e att fota men nu jäklar ska d promeneras ännu mera, kommer nog hå ner några kilo och samtidigt ha roligt :D kan tillägga att jag e 36 så tror inte åldern spelar ngn större roll när man spelar d här :)

• MissHelene
    The one in Blue skrev 2016-07-22 15:56:20 följande:

För att folk alltid retar sig på allt som blir väldigt populärt.

Sen har jag alltid så roligt åt alla kommentarer som den ovan om att det bara är barn som kan tycka det är kul. Bevisligen inte eftersom det slagit igenom så stort i typ alla åldrar. Och det är ingen som bryr sig om att bittra 50-åringar tycker att det är barnsligt.

Vi har en ny generation på uppgång, kära medborgare. En generation som ser barnfilmer trots att vi passerat 20. En generation som spelar Pokemon Go och inte skäms. Jag presenterar för er, medborgare, 90-talisterna!

Kan tillägga att även vi 80-talister tänker så ;)
Svar på tråden Pokemon Go