Inlägg från: Froken Lokens |Visa alla inlägg
  • Froken Lokens

Semester med "styvbarn"

Anonym (Elsa) skrev 2016-07-24 11:05:22 följande:

Vi löste det på så sätt att 2 veckor på semestern var barnfria och 2 veckor har sambon sitt barn. Och jag följer icke med på deras resor längre. Orkar inte höra " pappa köp" , "mamma säger att du ska köpa det", " ge mig" "jag ska haaaaaaaaa". Så har det låtit i 7 år nu och trodde det skulle bli lungt eftersom åren gick men icke. Så nu får sambon släpa runt på en gnällig 14 åring själv, det har han visserligen fått göra i 6 år då vår första gemensamma semester satte punkt för att ens försöka igen.

Och din sambo går med på det? Helt otroligt!
  • Froken Lokens
    Ess skrev 2016-07-24 12:06:21 följande:

Varför skulle det va helt otroligt?

Allt handlar om kompromisser.

Någon som väljer att inte semestra med övriga familjen är ingen jag skulle vilja ha en relation med!
  • Froken Lokens
    Anonym (Elsa) skrev 2016-07-24 12:20:56 följande:

Varför är det otroligt?? Och vad är det som är otroligt att han går med på?? Han har barn varannan vecka så även på semestern.

Läs #50
  • Froken Lokens
    Anonym (Elsa) skrev 2016-07-24 12:24:44 följande:

Kanske tycker min sambo det är trevligare att semestra ensam med sitt barn och ha kul. Än att släpa runt på mig som efter ett tag blir sur och less på att höra en massa jävla tjat om köpa hit, köpa dit.

Och sambons barn är inte min familj. Och nej vi har inga gemensamma och ska inga ha heller.

Och precis där är anledningen till varför jag ifrågasätter din sambos intelligens. Hur han kan vilja ha en relation med någon som uppför sig som en tjurig sjuåring och som inte vill vara delaktig i hans familj.
  • Froken Lokens
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 12:33:01 följande:

Vadå familj? Andras ungar ingår inte i ens familj.

I mitt fall såg jag verkligen inte hans kids som min familj, de var bara något man fick stå ut med.

Dom är ju hans familj, alltså valde du att inte igår i hans familj
  • Froken Lokens
    Anonym (Hej) skrev 2016-07-25 15:15:46 följande:

Nej, de flesta barn som fått en otrygg anknytning till sina föräldrar är så. 

Vanligen beroende på att de börjat dagis före två års ålder = alldeles för tidigt.

Gäsp!

Då finns det en hel värld med individer med otrygg anknytning eftersom Sverige är ett av få länder med såpass lång möjlighet till föräldraledighet.
Svar på tråden Semester med "styvbarn"