• Anonym (F)

Semester med "styvbarn"

Anonym (A) skrev 2016-07-23 23:56:26 följande:

Har ej valt att leva med dem eller resa med dem. Hade jag fått bestämma hade barnet inte följt med. Men jag vill vara med min partner och då är det det som bjuds då han måste ha med sin unge hela tiden. Jag har valt att leva med honom men inte med hans barn. Hans barn hänger med honom i livet oavsett vad jag tycker om saken. Valt barnet? Aldrig.

Hur gammal är du? 14?

Nu ska jag berätta något för dig..JO du valde att leva med barnet den dagen du valde en partner med barn. Att du förnekar det är en annan sak. Patetiskt.
  • Anonym (F)

Klart barnet sparkar bakut och är "jobbigt" när det måste umgås med en "vuxen" som beter sig som att hon vore på samma nivå som barnet själv. Har du tänkt på det? Att mycket av problemet troligen ligger i hur du själv agerar?

Du skriver själv att du varit med i bilden länge men att du inte umgås med barnet. Som upplagt för att bli en finfin relation!

• Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:30:45 följande:

Det har du inte med att göra. 

Punkt.

Fast hon har ju fan rätt! Så kallade vuxna som ogillar sina styvbarn så mycket gör bäst i att lämna och låta barnet växa upp med familj som tycker om det. Allt annat är vidrigt egoistiskt och elakt. Vet att det är många "vuxna" här på familjeliv dock som tycker sig ha rätten att leka martyrer på bekostnad av sina bonusbarns uppväxt. Fy fan!
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:42:05 följande:

Jaha, så oerhört dumt gjort!

Att hans ungar är underbara tvivlar jag inte på men skulle du verkligen inte rädda ditt eget kött och blod i en nödsituation innan du räddade hans?

Bara för att du inte är kapabel att älska någon annans barn betyder det inte att det finns de som kan det. Borde inte vara så svårt att fatta.
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 20:24:18 följande:

Inte dumt alls.

Jag sätter min familj först och det tror jag att de flesta gör.

Ja VEM hade du valt först?

Det är ju detta som du har problem med att fatta. Det finns de som anser sig vara familj trots avsaknad av blodsband.
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 20:57:24 följande:

Mina barn först, tveklöst.

Du verkar ha svårt att fatta att jag sätter blodsband först.

Den som väljer annorlunda... borde nog inte skaffat några ungar.

Jag menar ju såklart vilket av DINA BARN! Jo jag har fattat det. Det gör jag med. Däremot är jag även kapabel att älska även utanför blodsbanden.
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 21:03:43 följande:

Kan man fråga sig... tror snarare att de få rädda mig.

Fast jag hoppas verkligen vi slipper en sån situation.

Haha vilket svar..
  • Anonym (F)
    Anonym (Hej) skrev 2016-07-25 15:15:46 följande:

Nej, de flesta barn som fått en otrygg anknytning till sina föräldrar är så. 

Vanligen beroende på att de börjat dagis före två års ålder = alldeles för tidigt.

Men wow! Imponerande att du vet detta. Tröttsamt..
  • Anonym (F)
    Anonym (Hej) skrev 2016-07-25 21:19:32 följande:

Jag är läskunnig och kan tänka och analysera, vet inte vad som skulle vara så imponerande med det, men tack, antar jag, även om det var avsett som en sarkasm.

Så dumt..
Svar på tråden Semester med "styvbarn"