Inlägg från: Anonym (Hua!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hua!)

Semester med "styvbarn"

Jag förstår dig helt och hållet. Min mans barn är likadan. Han ska ha uppmärksamhet 24/7 och kan aldrig göra något ensam. Han blir tjurig så fort han inte får som han vill.

Han ropar "pappa" jämt och ständigt, frågar stup i kvarten när vi ska komma in, tjatar hela tiden osv osv. Till och med min man blir galen på honom.

Jag biter mig ofta i tungan men när det blir för mkt så säger jag ifrån. Ingen orkar lyssna på allt det där hela dagarna.

• Anonym (Hua!)
    Anonym (Greta) skrev 2016-07-25 15:06:18 följande:
    De flesta barn är så.
    Haha nej! Har aldrig träffat ett så krävande barn som min mans, förutom ett och hon har ADHD.
  • Anonym (Hua!)
    Anonym (Greta) skrev 2016-07-25 17:20:04 följande:
    Ser nu att det var ett annat barn med adhd. Men jag tror nog ändå att de flesta ofta tjatar och så.
    Inte om allt möjligt och mest hela tiden.

Att behöva uppmärksamhet under alla dygnets vakna timmar är inte normalt i min värld.
    Det är såklart otroligt påfrestande att umgås med ett barn som är så och som inte heller kan bete sig!
  • Anonym (Hua!)
    Anonym (---) skrev 2016-08-11 09:10:28 följande:
    Det verkar vara normalt beteende för ensambarn. De lär sig av sina föräldrar att jorden snurrar kring dem. Barn med syskon däremot får lära sig från början att dela uppmärksamhet och att leka med syskonen istället för med vuxna.
    Jag träffade dock min man när barnet var knappt 2 år och då har även jag ett barn sedan tidigare i samma ålder.
    Så han har ju inte varit ensambarn så länge så att säga.

Han är iofs fortfarande ensambarn hos sin mamma och där sätts han på piedestal vill jag lova!

Hon skrev till och med ett mess till min man när jag och han hade träffats där det stod "NN är fortfarande ett ensambarn och ska behandlas därefter." Jag och min man trodde inte våra ögon haha.
Svar på tråden Semester med "styvbarn"