Lurad att bli pappa för längesen
Ärligt talat så tycker jag synd om de som tycker att TS borde använt kondom även om tjejen sa att hon åt p-piller. Tänk att aldrig kunna lita på någon om något. Inte ens på ens partner! Det måste vara jobbigt! Jag förmodar att ni aldrig haft sex med en kille utan att själv ha stått för kondomen bara för att vara säkra på att killen inte har klippt sönder kondomen och kanske smitta er med någon sexuellt överförbar sjukdom? Och att ni använder kondom med era killar/sambos/män utifall att han är otrogen och så riskerar att smitta er? För risken finns ju och är det så att ni inte använder kondom och han skulle vara otrogen och bli smittad och därefter smitta er så får ni ju enligt er egen logik skylla er själva då "man kan aldrig vara 100% säker" på att ens partner är trogen.
Nog om det!
Nu till TS: Jag förstår att du kommit in i en kris. Kanske hade du kommit in i den även utan hennes erkännande? I vilket fall så är det som det är och du kan inte förändra på det som varit, men däremot på det som blir framöver. Men för att veta vad som är rätt framöver kan du behöva lära dig hantera, och acceptera det som varit. Kanske klarar du av det på egen hand, kanske behöver du älta det med nära och kära, kanske behöver du professionell hjälp.