Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Lurad att bli pappa för längesen

Du hade kunnat ta ansvar för ditt eget skydd och använt kondom. Du kan mao inte endast lämna över det ansvaret på någon annan. Man är två om att knulla. Du får helt enkelt leva med att du är lika ansvarig som hon och ta livet som det är nu. Det är inte synd om dig.

• viseversa
    Haskel skrev 2016-07-24 11:59:33 följande:
    Hade du resonerat lika, om en kille klippt hål på kondomen, och tjejen inte använt eget skydd.
    Hur många skydd måste man ha? Om den ena säger sig använda skydd, så ska man väl kunna lita på det.
    Olyckor kan givetvis ske, men då är det ingen som lurar den andre.
    Som kvinna har man valet att göra abort. Det valet har inte en man. Så vill han inte bli papp tar han själv ansvar för det.
  • viseversa
    Tecum skrev 2016-07-24 12:04:41 följande:
    Hur kan du påstå att han är lika ansvarig som hon då hon avsiktligt ljög? Visst kan det gå fel trots skydd men det är en himmelsvid skillnad att ljuga och avsiktligt låta sig bli gravid. Det är inte ens jämförbart.
    Enkelt. Vill du inte ha barn tar du ett eget ansvar. För även om hon inte hade ljugit så är inte p-piller 100% säkert. Så han ska såklart se till att göra det han kan om han inte ville ha barn.
  • viseversa
    Tecum skrev 2016-07-24 12:40:07 följande:
    Det är inte kondom heller, enligt din logik är avhållsamhet enda sättet! Och vad är det för relation om man inte kan lita på sin partner och ska tänka i termer av lureri hela tiden?  Det är en milsvid skillnad på en olycka och en avsiktlig handling.
    Ja avhållsamhet är såklart bäst. Dock kan man som man göra sitt yttersta för att minska risken för oönskade barn. Blir hon gravid trots kondom? Ja då har han i alla fall försökt förhindra en graviditet. Men att sitta och gnälla när han valt att ligga utan att ta ansvar för sitt eget skydd är bara larvigt.
  • viseversa
    Haskel skrev 2016-07-24 12:19:26 följande:
    Okej, då vet vi. En kvinna kan alltid göra abort.

Emellertid känner jag dig bättre än så, vid det här laget. Hade läget varit det motsatta, hade det varit annat "ljud i skällan" från dig.
    Jag skiter i om du anser mina åsikter rätt eller inte så...
Svar på tråden Lurad att bli pappa för längesen