Inlägg från: Anonym (Allis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allis)

Varför går ja inte ner i vikt?!?!

Vätskemängden i kroppen varierar ju med menscykeln, och om du är på en platå först och sen lägger på dig månadens kilo vatten medan du sakta börjar gå ner igen så står du still.

För mig är det jättetydligt när det där vattenkilot kommer, det läggs på under 3 dagar, sitter några dagar och ramlar sen av igen. Varje månad. Därför är det idiotiskt för mig att börja en diet då, man blir sjukt omotiverad direkt.

När man har fött barn pågår dessutom hormonella ändringar som kan påverka aptit och hur man tar upp energi. 

Fortsätt kämpa bara så ska du se att det ger sig.

• Anonym (Allis)

Men kan du styrketräna nåt? För om du bara äter mindre så tappar du även i muskler, och det är dumt.

Muskler förbränner mer energi än fett även när du ligger på soffan eller sover nämligen, så det viktigaste du kan göra för din förbränning är att hålla uppe din muskelmassa. Därför kan även även ganska små killar äta mer än motsvarande tjej utan att gå upp, för de har mer muskler.

• Anonym (Allis)
    HonanHöna skrev 2016-07-25 13:10:15 följande:
    Nä jag har väl mer gått powerwalks o stått på croissantern. Kanske inte räcker? Har svårt att gå på gymmet då ja e ensamstående
    Haha, gissar att det ska stå crosstrainer och inte croissant.

Powerwalk och cross är bra men se om du kan lägga till lite golvövningar också.

Du kan t.ex. ta två halvlitersPET med vatten i och använda som hantlar, kostar inget och kan göras hemma. Finns massa övningar på nätet om man googlar, t ex:

www.tranahemma.com/trana-med-hantlar/
Svar på tråden Varför går ja inte ner i vikt?!?!