Inlägg från: Anonym (Hur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur)

Varför går ja inte ner i vikt?!?!

Mooomin skrev 2016-07-26 19:30:24 följande:

De inte bara särar påsig, kroppen (hjärnan) tror efter en graviditet att musklerna ska vara sådär långt ut från kroppen, därför är träning av de inre/djupamagmusklerna så viktig, så att kroppen förstår att de ska "in" i kroppen igen.. :)

Hur tränar man magmusklerna på rätt sätt då?? Min mage putar ut hur mkt som helst. Hur mkt jag än går ner o tränar. Har dock inte tränat magen sedan kejsarsnittet men det är ju snart 1 år sedan! Min läkare sa att jag inte fick börja träna förrän efter 6 mån (promenader ok men inte träning). Så jag började efter 6 mån (gick promenader innan dess. Långa o ofta). Men just magen! Lever fortf sitt egna liv!!!
  • Anonym (Hur)
    Mooomin skrev 2016-07-29 00:31:51 följande:

Det gäller att träna de inre/djupa magmusklerna. Dvs INTE plankan, vanliga situps osv.

Ladda ner "mamma mage" appen! Den är super. Och knipövningar hjälper oxå, dvs om de utförs korrekt. :)

Tack! Laddade faktiskt ner den innan semestern. Nu kom man hem i dagarna så ska komma tillbaka till rutiner! Nej plankan etc har jag inte gjort sen innan graviditeten. Har fokuserat mest på cardio hittills.
  • Anonym (Hur)
    HonanHöna skrev 2016-07-29 08:40:14 följande:

Finns en jätte bra app för magen. Mammamage, den e kanon. Dem e för oss kvinnor som vart gravida :)

Tack har laddat ner den. Ska sätta igång med den nu när jag kommer hem från svärföräldrarna om ett par dagar.
  • Anonym (Hur)
    Mooomin skrev 2016-07-29 09:21:06 följande:
    Det går att göra övningarna hos svärföräldrarna med! ;D
    Det gör det absolut Men nu är vi fortf "på semester" så jag har lite lagt det på hyllan. På måndag återgår vi till alla vanliga rutiner, träning, promenader och bra kost
Svar på tråden Varför går ja inte ner i vikt?!?!