Sambon arg över arv som är min enskilda egendom
Jag missunnar inte heller mina barn roliga aktiviteter, med måtta, men kan irritera mig på hans inställning att bara betala hälften av deras kostnad om han är med. För tex på semestern behöver barnen aktiveras även om han jobbar, och jag har inte möjligheten att som han ta ut dem med båten (jag kan inte hantera den själv) en hel dag medan jag jobbar.
Han hade inte mycket för att skälla på min mamma, han var ännu argare när han kom därifrån för hon hade skrattat åt honom och sagt att han var löjlig.
Jag känner ett jättestort obehag av hur han fått informationen, och ska ringa banken imorgon och höra om de kommit någon vart.
De undrade om det fanns någon risk att jag lämnat internetbanken öppen eller kontoutdrag framme, men vi har ingen dator och jag får inte kontoutdrag på något av mina konton då jag kollar dem på nätet.
Jag har pensionsparat sedan jag var 22, visst, jag vet inte om jag lever efter 65 men då får mina barn åtminstonde ut ett drägligt arv. För nya tapeter må vara fint, men det är inte värt något i slut ändan.
Tyvärr verkar det som att ni inte är helt lämpade för varandra - i alla fall om han inte kan ändra på sina köpvanor (tycker inte det är rimligt att du ska ändra på dig här). Det ni värdesätter är väldigt olika. Dessutom är han otroligt omogen som rackar ner på dig för att du inte har råd att göra det han vill göra (sånt han värdesätter, inte du), och för att du har "för lite" och nu helt plötsligt är sur på dig för att du har mer. Jag vet inte ens var jag ska börja, det låter mest som tonårsbeteende.
Det verkar i alla fall som att du är sund och har båda fötterna på jorden. Han kommer nog inte kunna övertala dig att göra det han vill...