Inlägg från: Anonym (Milla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Milla)

Sambon arg över arv som är min enskilda egendom

Jag tycker din sambo är väldigt konstig och väldigt snål mot dig.

Att sälja en av dina saker (en tavla) utan att fråga och till underpris för att han ville ha en större TV och utan ditt medgivande krävde att du betalade halva TV:n. Det måste ju vara brottsligt!

Sedan att han inte varit föräldraledig! Vilken idiot! Men höjden av snålhet var ju att han inte vill betala sina egna barns mat hemma om han inteär hemma och med och äter.

Nejdu, den där mannen hade jag lämnat för länge sedan. Det är dessutom sjukt osexigt att vara så snål mot andra samtidigt som man tokslösar på sig själv! Jag hade aldrig ens skaffat barn med honom.

• Anonym (Milla)

Är det din sambo som startat den andra tråden?

• Anonym (Milla)
    Anonym (I) skrev 2016-07-27 07:11:38 följande:
    Fattar inte hur du kan leva med någon som stulit från dig (tavlan). Jag hade polisanmält både sambon och köparen. Kvinnor är så förbannat mesiga idag...
    Samma här. Jag hade sett till att jag fick tillbaka min egendom. Först hade jag kontaktat säljaren, men om jag inte fått tillbka tavlan för samma peng hade jag polisanmält.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-27 13:51:32 följande:
    För det mesta tycker jag att vår uppdelning är bra. Det var några kärva år första föräldraledigheterna men jag tycker att det har varit bra.
    Jag ska kolla med min mamma om hon kan vara med barnen någon kväll så jag kan försöka prata med sambon i lugn och ro. Det är något svårt att försöka reda ut något hemma med en hop sommaryra ungar i fötterna från det man kommer hem till läggdags.

Ang sambons föräldraledighet så har han sett flera på sitt jobb halka efter i karriären pga det och vågar inte riskera något. Han har sitt drömjobb.
    Idiotiskt att prioritera bort barnen genom att inte vara föräldraledig. Det finns gott om drömjobb och bra arbetsgivare.

Vilken branch jobbar han inom?
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-27 15:36:33 följande:
    Jag tänker inte uppge bransch, jag anser det oviktigt i sammanhanget.
    Men nej, drömjobb är det inte gott om. Jag har inte hittat något ännu. Jag har ett bra jobb med trevliga arbetskamrater men något drömjobb är det inte.
    En bra arbetsgivare och ett drömjobb är inte samma sak. I min sambos fall är drömjobbet en blandning av lön, arbetsuppgifter, status, och förmåner. Han har en bra arbetsgivare som är mån om personalen, men det gäller att vara på när chanser kommer och de som varit föräldralediga har inte bara blivit efter tåget, de har svårt att komma ikapp.
    Jaha, det beror kanske på vad man har pluggat till. Jag tycker det var roligt att plugga och jag tycker mina jobb jag haft i min branch varit väldigt roliga. Alla har varit drömjobb, speciellt jämfört med de okvalificerade jobben jag hade under gymnasiet och under min studietid (för att klara ekonomin).

Men jag är heller inte så status-fixerad som din man verkar vara. Ett drömjobb för mig innebär att jag har bra lön, roliga arbetsuppgifter och bra arbetskamrater. De flesta på mitt jobb har läst samma sak och är vettiga, roliga människor. Lönen är bra. Så jo för mig finns det gott om drömjobb.

Jag hade aldrig prioriterat bort mina barn för ett jobb, eller tyckt att det var OK om min man gjorde det.
Svar på tråden Sambon arg över arv som är min enskilda egendom