Sambon arg över arv som är min enskilda egendom
Jag fattar inte hur folk i tråden kan kalla TS snål när det är hennes man som vägrar att ens betala hälften av maten bara för att han inte är hemma och äter, eller hälften av ett badhusbesök bara för att han inte är med på det, men däremot kan sälja en av hennes tavlor UTAN ATT FRÅGA bara för att köpa en jäkla tv som ts inte ens vill ha!
Jag har alltid tyckt det varit lite fjantigt med par som betalar hälften av maten i vagnen på Ica, men har man en partner som ts man så blir det plötsligt förståeligt. Väljer HAN att de ska ha separat ekonomi så får han fasiken ligga som han bäddat.
För att svara på frågan ts ställer, hur du ska få honom att förstå ... Det verkar otroligt att han inte fattar själv, och det gör mig rädd att inget kommer få honom att fatta, men du kanske kan tala om anledningen till att du inte berättade hur mycket arvet låg på (det med tavlan) och även lägga till att han aldrig ville bjuda dig på något för sina sparpengar och därför ansåg du att det inte var någon ide att berätta hur mycket pengar du hade eftersom du ändå inte vill röra dom.
Om problemet sitter i att du dolt det för honom så kan du väl be om ursäkt, säga att det inte var meningen att såra honom, men att han valt separat ekonomi och inte kan ändra sig bara för att du har mer pengar än honom.
För övrigt hoppas jag att han är en oerhört underbar människa i övrigt, för detta låter som en skit rent ut sagt.