Inlägg från: Anonym (gyuikj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gyuikj)

Sambon arg över arv som är min enskilda egendom

Anonym (Vickan) skrev 2016-07-26 11:45:13 följande:
    Tänk själv. Föreställ dig att du levt med en man du älskar under ett decennium. Du tror att ni är öppna och ärliga med varandra om väsentliga saker. En dag får du reda på att han har jättemycket pengar som han aldrig berättat om. Hur skulle du ta det? Själv skulle jag i alla fall börja ifrågasätta grundvalarna för hela vår relation.
    Om vi levt tufft och haft svårt att få det att gå ihop varje månad trots snålande hade jag blivit väldigt besviken och ifrågasatt hans handlande. Om vi hade haft det bra, haft allt vi behöver, kunnat unna oss lite extra av sånt vi vill ha så hade jag blivit förvånad och lite ledsen kanske och undrat om han inte litat på mig. Men mer än så hade det inte blivit.

I första scenariot kanske det hade blivit så att jag lämnat i slutändan om jag ska ta vår egen situation eftersom min man har hobbys som kostar mycket och det har inte jag. Vi har haft det tufft ett tag då det har blivit en del oförutsedda kostnader så jag har tagit av mina egna pengar i slutet av månaden ett par ggr för att täcka upp mat etc för att han, som har hobbys, ska kunna fortsätta.
    Dock har även han gjort det när det har krävts så jag vet att hade det inte räckt så hade han skjutit till och valt att inte utöva sin hobby så mycket just då.

Det TS och hennes man bör göra är att tala om hur de vill leva sina liv, uppenbarligen har de inte samma livsdrömmar och framtidsplaner.
Svar på tråden Sambon arg över arv som är min enskilda egendom