Inlägg från: Anonym (Förvånad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvånad)

Sambon arg över arv som är min enskilda egendom

Jag tycker du ska ställa din sambo frågan varför ni inte använt HANS pengar för att leva lyxliv och ha råd med en massa roliga saker. Han har suttit på en stor summa pengar i flera år utan att dela med sig av dem till dig. Det jävligaste är faktiskt att han inte delar med sig av dem till barnen bara för att han själv inte är med på utflykten eller sitter med kring middagsbordet och äter. 

Varför ska du dela med dig av dina pengar när han aldrig delat med sig av sina? 

Din man är en skitstövel rent ut sagt. Han har säkert fina sidor, men när en människas dåliga sidor överskuggar de bra sidorna får man faktiskt ta sig en funderare på vad det är för en människa egentligen. 

Flera saker är för mig (och säkert många andra i tråden) helt ofattbara

Att han pikar dig för att du har lite pengar när du varit f-ledig. Han  borde ha fört över en summa till dig istället. 

Att han inte betalar för sina egna barns mat bara för att han inte är med och äter. Är barnen inte hungriga bara för att han är där? Du borde ha testat honom, och sagt "Ja, idag var du ju inte hemma så barnen fick ingen mat. De ligger och vrider och vänder sig av hunger nu" när han kom hem på kvällen. 

Att han inte tar ut någon f-ledighet öht. Det hade varit annorlunda om ni inte haft råd att låta honom gå på f-ledighet. Men att inte vilja ta hand om sina barn för att det skadar karriären? 

Att han inte delat med sig av sina pengar som han gått runt och skrytit om i flera år, men när han plötsligt får reda på att du har pengar, ja, då ska partners helt plötsligt dela med sig av sina privata besparingar! 

Svar på tråden Sambon arg över arv som är min enskilda egendom