Inlägg från: nevermind |Visa alla inlägg
  • nevermind

Sambon arg över arv som är min enskilda egendom

Din sambo verkar ju sjukt snål!!! Vägrar betala barnens mat när han inte är med er??

Han sålde din tavla?!?!?! Hur kunde du stanna hos honom efter det??

TS, IGEN har han fått slint i skallen och kollat dina konton. Den här mannen är inte frisk. Ta ut lite av arvet och köp ett eget hus, ta barnen och flytta. Den här mannen är inte riktigt frisk. Han sålde din tavla!!!

• nevermind

Jag tror du har rätt TS, börjar du ta av pengarna så kan du inte sluta.
    Varför skiljer ni er inte?? Vad ska du med honom till?

• nevermind
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-27 15:36:33 följande:
    Jag tänker inte uppge bransch, jag anser det oviktigt i sammanhanget.

Men nej, drömjobb är det inte gott om. Jag har inte hittat något ännu. Jag har ett bra jobb med trevliga arbetskamrater men något drömjobb är det inte.

En bra arbetsgivare och ett drömjobb är inte samma sak. I min sambos fall är drömjobbet en blandning av lön, arbetsuppgifter, status, och förmåner. Han har en bra arbetsgivare som är mån om personalen, men det gäller att vara på när chanser kommer och de som varit föräldralediga har inte bara blivit efter tåget, de har svårt att komma ikapp.
    Jävligt dåligt att prioritera jobbet framför barnen!
  • nevermind
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-29 04:31:50 följande:

Jag sa aldrig att jag var OK med att han inte tog föräldraledigt, jag förklarade varför han ansåg sig inte ha möjlighet att ta det. Och i ärlighetens namn tyckte jag att det var skönt att få vara hemma med barnen och se dem växa upp. Jätteskönt att vara hemma det året äldsta började skolan och ha tid och ork att hjälpa och diskutera mm direkt efter skolan när allt låg högst i minnet.

Vi har lyckats ha ett samtal om detta, och vi är väll inte vänner ännu men det har blivit lite trevligare stämning hemma. Han berättade till slut hur han fick reda på det, och det bekräftade bankens berättelse. När jag berättade att jag pratat med dem och att de gjort fel blev han också irriterad på vår rådgivare. Han vill att vi byter och det vill jag med.

Jag har sagt att jag är bered att ta hjälp av terapeut för att komma vidare med detta, och han skulle fundera på det. Vår tröskel är inte jättehög då vi haft hjälp från dem innan, pga att ett av våra barn har specialbehov.

Varför skiljer du dig inte??
  • nevermind
    Anonym (Hon) skrev 2016-07-29 21:30:45 följande:
    För att jag inte är gift, är nog det första svaret jag kommer på.
    Men lägg av. Då kan du nog säkert klura ut själv att frågan lyder "varför separerar du inte?"
  • nevermind
    Anonym (Hon) skrev 2016-08-08 16:48:45 följande:

Hade det varit en stor skuld så hade det ju uppdagats senast när vi ansökte om bostadslån.

På vilket vis?
    Jag vet inte. Vad som sas, hur han motiverade det, om tv:n blev kvar.
Svar på tråden Sambon arg över arv som är min enskilda egendom