Inlägg från: Anonym (t.d) |Visa alla inlägg
  • Anonym (t.d)

Sambon arg över arv som är min enskilda egendom

He he, jag har skrattat gott när jag läst denna tråd!

En snåljåp som skryter om sina pengar men låter sambon stå för halva notan!
    Ha ha ha ha ha!! Vilken Gentleman liksom?

Du "bjuder" honom på en fin resa från ett arv han inte har nåt med att göra och ändå gnäller han?

Vad vill han egentligen? Kräver han hälften av ditt arv? Det är ju för tusan dina pengar? Ditt arv!! Ni är ju för böveln inte ens gifta?
    Hur kan du respektera en man som åker och skäller ut din mamma för ett arv som är till dig?
    Mycket ska man höra alltså! Men kom igen?
    Borde han inte vara lite glad för din skull istället? Han skryter ju om hur mycket pengar han har själv ( som du inte ens får ta del av)!
    Din sambo-man är en snål egoistisk skitstövel som förmodligen inte ens skulle bjuda dig en kokt korv på biltema om "dina" pengar var spenderade i slutet av månaden.

Hur kan och orkar du leva i en sån här situation? 

• Anonym (t.d)
    Anonym (t.d) skrev 2016-08-04 09:03:55 följande:

He he, jag har skrattat gott när jag läst denna tråd!

En snåljåp som skryter om sina pengar men låter sambon stå för halva notan!
    Ha ha ha ha ha!! Vilken Gentleman liksom?

Du "bjuder" honom på en fin resa från ett arv han inte har nåt med att göra och ändå gnäller han?

Vad vill han egentligen? Kräver han hälften av ditt arv? Det är ju för tusan dina pengar? Ditt arv!! Ni är ju för böveln inte ens gifta?
    Hur kan du respektera en man som åker och skäller ut din mamma för ett arv som är till dig?
    Mycket ska man höra alltså! Men kom igen?
    Borde han inte vara lite glad för din skull istället? Han skryter ju om hur mycket pengar han har själv ( som du inte ens får ta del av)!
    Din sambo-man är en snål egoistisk skitstövel som förmodligen inte ens skulle bjuda dig en kokt korv på biltema om "dina" pengar var spenderade i slutet av månaden.

Hur kan och orkar du leva i en sån här situation? 

Måste dessutom tillägga. Han pikade dig för att du inte hade så mycket pengar kvar eftersom du var barnledig och tog hand om barnen.
    Är inte hälften av barnen hans? Har du hört ordet jämställdhet? 
    Men det är klart. Han läser och leker ju med sina barn så det jämnar väl ut sig?
    Förmodligen kräver han dig på hälften av pengarna han "lade ut" när han bjöd dem på en varsin glass i somras. Rätt ska vara rätt!!!!!

vilken toppenkille du har!!!

Herregud alltså!
  • Anonym (t.d)
    Anonym (Hon) skrev 2016-08-04 15:12:28 följande:
    Det har aldrig handlat om att dela på glasskostnaden om man är ensam med barnen. Det har handlat om så mycket mer, som tex kostnad för lekland när de river huset pga regn i en vecka, men det delas inte för han är inte med. Och sorry, men ska det gälla så ska det gälla även när han är med barnen.

Problemet var ju att jag har inte möjlighet att göra "billiga saker" med en hög ungar själv. Som sällan blir spec billiga med flera barn involverade. Han brukar lasta dem i båten och sen är de på sjön hela dagen. Kommer hem när jag kommer från jobb och har glömt äta sen frukost för de haft så kul. På båten fungerar vårt spec barn förvånansvärt bra och blir lätthanterligt. Jag kan dock inte hantera båten och har ingen möjlighet att åka ut med den själv.

Så det handlar inte om logik, det är ett ekonomiskt beslut från hans sida, och jag är nog inte vuxen nog att bjuda till från mitt håll. Enligt honom hör detta under de ramar vi gjort upp för den gemensamma delen av vår ekonomi och jag kan ju inte tvinga honom att betala.
    Ni verkar inte ju inte vara kloka i skallen någon av er.
    Lyssna på dig själv människa! "Han KRÄVER del av DITT arv"

jag skulle ringa polisen!

Nu ska jag hem efter jobbet. Vi har barnvakt hela kvällen så det får nog bli att beställa hem en varsin pizza ikväll till middag.
    Jag brukar köra på en simpel capricciosa men frugan brukar vilja ha en specialpizza som kostar 15 kr mer.
    Ikväll ska hon få betala för den. Jag ska dessutom ta betalt för halva coca-colan. Annars får hon snällt dricka vatten ur kranen.
  • Anonym (t.d)
    Copp skrev 2016-08-08 14:47:23 följande:

De klart han är arg! Du har ju ljugit för honom. Om han tycker pengar är viktigt, så svider ju lögnen extra hårt.

Men å andra sidan, VARFÖR ljög du för honom? De är ju oftast lättare att vara ärlig men i ditt fall var det ju lättare att inte vara det. Kanske för att han inte är ok med att du faktiskt vill ha separat ekonomi?

Tänk dagen då du faktiskt ville spendera pengarna. Hur hade du då lagt fram det? Med ännu en lögn?

Själv tror jag att bankens "felsteg" var en bra sak. Men om jag var han, skulle jag ha svårt att lita på dig igen.

Det är ju hennes man som vill ha separat ekonomi. Det är ju han som pikar henne för att hon har dåligt ställt trots att hon varit hemma med barnen.
    Dom är inte gifta. Han sålde en tavla som hon fått i arv och köpte en TV.
    Han kastar längtansfulla blickar över hennes föräldrars hus som han vill överta. ( förmodligen gratis också såklart)

Bara detta skulle få nästan vem som helst att hålla sitt arv borta från sin sambo.
    Det jag tycker är värst i detta är ändå att han åker och skäller ut hennes mor för att han inte fått del i arvet. Antagligen på väldigt goda grunder! Helt sjukt!

Den stackars mamman vet väl om att hennes dotters girige sambo helst vill att hon flyttar därifrån och ger bort huset till dom så han får glänsa ännu mer inför sina grannar/kollegor/fika-kamrater/kunder och alla ytliga bekanta att han nu minsann flyttat till ett stooooort hus..

vilken sopa!!

• Anonym (t.d)
    Anonym (Lina) skrev 2016-08-09 05:19:50 följande:
    Ert förhållande låter iaf inte varken kärleksfullt eller baserat på kärlek. Låter faktiskt aptrist och sorgligt. Håller ni ihop för barnens skull?
    Det verkar vara ett förhållande som mest bygger på status.
    Jag har en kompis som påminner mycket om TS man. Det är min äldsta och bästa vän som jag är uppväxt med. Han flyttade till Norge för 20 år sedan och gjorde en fin karriär. Inom loppet av nåt år blev han som en helt annan kille. Allt handlade om pengar, fina bilar och framför allt status och yta.
    I början var jag glad för hans skull såklart men det blev väldigt drygt efter ett tag. Den kille jag kände försvann mer och mer. jag bröt kontakten med honom och pratade inte med honom på över 10 år.
    Idag har vi kontakt igen och han är mycket bättre men fortfarande inte helt "frisk" enligt mig. Sett utifrån har han allt. En fru med två barn och bor i en villa som är  värderad till 8 miljoner Nok. Fortfarande är det mycket snack om pengar och att han skulle vilja invistera i det och det bara han hade mer. Hans äktenskap är en katastrof då hon är raka motsatsen till honom. Det är ett under att hon står ut med honom om jag ska vara ärlig..
    Men det är klart, han skulle aldrig sjunka så långt att han åker och skäller ut hennes föräldrar om ett arv som han inte har ett dugg med att göra. Jag tycker fortfarande att det låter helt vansinnigt.
    Jag tycker att TS man skulle behöva gå och prata med nån psykolog.
Svar på tråden Sambon arg över arv som är min enskilda egendom