EnAnonumius skrev 2016-07-26 12:13:03 följande:
Detta SKEDDE under bouppteckningen.
TS är inte hemma utan är ute på en kortare resa. Mannen stjäl hennes prylar och säljer dem så han får loss kapital för att kunna köpa en större TV.
Mannen lurar ju TS. Dock så uppdagades ju DEN lögnen.
TS är klok (ja jag anser att det är klokt) och håller tyst om sitt arv efter den incidensen.
Mannen begår en direkt _olaglighet_ och gör intrång på hennes bankkonto. Och får syn på hennes pengar.
Du medvetet blundar för små signifikanta saker när du svarar. Utan bara sitter och svamlar om "hur mannen känner sig".
Hon vill ju hitta ett sätt att få honom att förstå.
Det TS sambo SKALL förstå är
1) Man kan ALDRIG sno andras prylar och sälja dem för sina egna välbefinnandes skull.
TS skulle kunna faktisk anmäla sambon för stöld. Understryker denna stöld skedde medan bouppteckning.
2) Man har ingen rätt att begå olagliga handlingar, TS sambo gjorde intrång på hennes privata konton olagligt. TS har begärt utredning på banken över detta då hon själv sa det att kan en datornovis fixa det så vad skall inte en cracker kunna åstadkomma.
(Cracker= en person som gör olagliga hackningar).
3) Han skall lära sig att sopa framför egen dörr innan han städar grannens.
4) Han har ingen rätt kräva del i arvet bara för att de är sambos.
Det är just detta som TS sambo SKALL förstå.
TS skrev ju i de två sista meningarna i sin TS:
"Jag vill dessutom inte spendera dessa pengar i onödan. Vi har ju allt vi behöver just nu. Äsch, jag skulle bara vilja hitta något sätt att få honom att förstå."