• CinnamonGirl

Reserabatt

Någon som har koll på hur det fungera med reserabatter?

Jag kommer resa med SL, och de har ju studerandebiljetter. Man spar t.ex. 230 kr/månad om man köper ett 30-dagarskort. Jag vet att SJ också ger rabatt till studenter. Jag kommer inte att få studiemedel den första perioden (måste klara 7,5 hp först), men min fråga är nu: kommer jag ändå kunna nyttja dessa reserabatter?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Reserabatt
  • Carambolan

Så länge du har ett giltigt mecenatkort kan du nyttja dem. Biljettkonduktörerna skiter i om du tar dina poäng, bara du har studentlegitimation.

• CinnamonGirl
    Carambolan skrev 2016-07-25 19:27:03 följande:
    Så länge du har ett giltigt mecenatkort kan du nyttja dem. Biljettkonduktörerna skiter i om du tar dina poäng, bara du har studentlegitimation.
    Jag fattar att de skiter i mina poäng. Frågan är om jag får ett Mecenatkort om jag inte får CSN-lån? Och CSN-lån kommer jag inte få förrän jag klarat de första kursen på 7,5 hp.
  • Jemp

Ja det bör du få, CSN har ingenting med saken att göra. Tror det är ett visst antal poäng du ska vara registrerad på bara, bör stå på mecenats hemsida.

• Carambolan

Ja, du behöver vara registrerad på kurser motsvarande 75% studietakt. Du behöver inte klara dem.

• CinnamonGirl
    Jemp skrev 2016-07-25 19:34:17 följande:
    Ja det bör du få, CSN har ingenting med saken att göra. Tror det är ett visst antal poäng du ska vara registrerad på bara, bör stå på mecenats hemsida.
    Ok!
    Carambolan skrev 2016-07-25 19:35:15 följande:
    Ja, du behöver vara registrerad på kurser motsvarande 75% studietakt. Du behöver inte klara dem.
    Ok!

Jag ska plugga på heltid.
Svar på tråden Reserabatt