Inlägg från: Anonym (Nyinflyttad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyinflyttad)

Var bo i Eslöv/ vilka skolor?

Jag har bara bott i Eslöv ett par månader men ville ändå säga att jag håller med dig om att det är ok att bo här. Jag trivs jättebra, lagom stort, nära till natur men samtidigt stadskänsla med butiker, restauranger och biograf. Tågförbindelserna är bra och blir bättre, i december öppnas en ny bana med direkttåg till Helsingborg.

Skolor/förskolor vet jag inte så mycket om, väntar mitt första barn nu. Vi bor i centrum och trivs väldigt bra där. Hoppas ni hittar något som passar er

• Anonym (Nyinflyttad)
    Anonym (Eslöv) skrev 2016-07-27 09:26:57 följande:

Tack för ditt svar:)

Min känsla när jag är i Eslöv är just att det är helt ok att bo där, om man inte vill bo i Lund, Malmö eller helt ute på vischan.

Vi söker hyres och hoppas det snart blir napp för vår del.

Har du någon aning om hur långa kötiderna inom Ebo? Stått där i kö ca 1 år.

Håller tummarna för er! Ingen aning om kötider hos ebo, men ett år känns ju som ett bra utgångsläge. Har ni varit aktivt sökande så länge utan att ha fått något?

Hsb lägger ut lägenheter första tisdagen i månaden, vi sökte där och fick 2 visningar. Är inte medlemmar så det är annars ett tips. Vi fick till slut lägenhet hos en mindre privat hyresvärd, tog 1 vecka från att vi sökte tills papper var skrivna så kolla gärna med de mindre bolagen också
Svar på tråden Var bo i Eslöv/ vilka skolor?