Var bo i Eslöv/ vilka skolor?
Tänker du åka kommunalt med stadsbussen från Gårdsåkra till Eslövs station för att åka tåg sen? Isåfall vill jag bara att du ska tänka på att det går inga stadsbussar alls på söndagar och övriga dagar är det en halvtimme mellan bussarna.
Det bästa med Eslöv är enligt mig den fina simhallen
Allt som Bostad skriver stämmer.
Mitt barn gick på förskolor vid Väster och Centrum till för fem år sen. De var super.
Sen flyttade vi när barnet började skolan, för jag ville ge mitt barn en bättre framtid i en bättre skola.
Väldigt mycket pga att på Västra skolan skulle barnet hamnat i en klass på nästan 30 barn i alldeles för små lokaler, bara 1 lärare och 1 fritidspedagog. De hade noll tid att hjälpa 5-6åringarna med t.ex. så enkla saker som att ta på regnkläder. Jag fick direktrapporter därifrån från andra föräldrar sen när vi flyttat...
I Eslöv var det kilometerlånga köer till stans enda friskola och den saknade dessutom högstadium.
Jag är också lärare själv och har gått hela min skoltid i Eslöv och har även jobbat i skolan i Eslöv fram till för ca fem år sen.
Råder dig att flytta någon annanstans om du kan.
Vi flyttade till en grannkommun, valde en friskola och mitt barn har sluppit kaotiska jätteklasser, extrem ljudvolym i skolan, outbildade lärarvikarier, mobbning, svärord och dåligt sällskap.