• puman76

ont i muskler och leder 4mån efter förlossning

Jag fick barn för fyra månader sedan. En snabb förlossning med en liten operation som följd. Ammade de första tre månaderna och sen blev jag tvungen att övergå till ersättning. Nu senaste månaden har jag fått väldigt ont i leder och muskler. Speciellt när jag sovit. Ska jag gå upp och kissa på natten har jag svårt att ta mig ner för trappan...
    Ont i rygg, höfter, ben ja lite överallt. Nån som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden ont i muskler och leder 4mån efter förlossning
  • Carambolan

Du har inte blivit fästingbiten för några veckor sedan...? Jag tänker på borrelia snarare än att det låter förlossningsrelaterat.

• puman76

Nej inte vad jag vet. Har ganska bra koll på mig då jag bor på landet. Men det är ju inte omöjligt... Lömska djur.

• Nettisplettis

Jag känner igen mig! Har en nästan 4 månader gammal bebis hemma och jag har så ont i min rygg och mina ben. Häromdagen så låg jag och lekte på golvet i babygymmet och fick ropa på mannen för jag kom inte upp själv. Antar att det är graviditeten och att man gör ovanligt många lyft nu förtiden i kombination men en dåligt tränad kropp som är anledningen.

• puman76

Ja får hoppas att det bara beror på att man är otränad. Har hört att graviditeter kan utlösa all möjlig skit som ledgångsreumatism och liknande. Men sån otur ska man väl inte ha...

Svar på tråden ont i muskler och leder 4mån efter förlossning