Inlägg från: Anonym (Hur många då?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur många då?)

Jag hade en arab tjej

Anonym (MR) skrev 2016-07-26 22:50:22 följande:

Det finns arabiska tjejer som har svenska män/pojkvänner.
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, och så vitt jag vet så finns det typ inte kristna kurder utan dessa tjejer är då muslimer..
    Men de brukar vara födda här

Hur många av tjejerna hade Svenska pojkvänner? 
    det låter ovanligt är inte så många som dejtar svenska killar?
  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-07-15 16:52:20 följande:

Jag har en svensk kompis som är gift med en muslimsk tjej. Innan de gifte sig så fick han först konvertera till islam och sedan göra ett muslimskt bröllop (räknades inte enligt staten men då fick de bo ihop). Men de träffades ju mycket innan också men då bodde de i annan stad än hennes släkt så de visste kanske inte (hon studerade på annan ort).

Min kompis är urtypen av ateist och det har inte ändrats. Han är bara muslim "på pappret".

Var har din tjejkompis bakgrund ifrån?  Det låter ovanligt
  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-07-16 21:59:37 följande:
    Och killen är svensk.
    ok så din tjejkompis är troende?
  • Anonym (Hur många då?)

Eller hur var det är det killen du är kompis med?

• Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tusen och en natt) skrev 2016-07-27 00:49:00 följande:

Jag är arab och är gift med en svensk man.

Det här med arabiska tjejer är svårt. Överlag är de strikt hållna. Vill helst träffa en arabisk man. Gifta sig, få barn. Det är min erfarenhet och jag är som sagt själv arab (fast väldigt modern och med moderna föräldrar).

Självklart tillät de mig inte att ha en svensk pojkvän eller pojkvän överhuvudtaget men annars är de moderna. Jobbar, pratar svenska, bott här länge.

Men arabiska tjejer är svåra på så sätt att de ser ner på svenska killar (inte alla men många gör det tyvärr).

Det du ska börja med att göra är att fråga henne, kan vi ses utan att dina föräldrar får veta? Och om de får veta, vad kan hända? Hon måste vara ärlig mot dig.

Om allt är okej. Fråga, kan dina föräldrar veta att vi träffas, med seriöst mål (om du vill gifta dig med henne mm.) Annars glöm det. Araber tillåter inte sina döttrar att bara "dejta runt". Giftermål är målet :)

Vad ovanligt hur träffades ni?
  • Anonym (Hur många då?)

Vad tycker tjejerna om svenskar?

• Anonym (Hur många då?)
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, 
    Men de brukar vara födda här
    Är det rätt så vanligt nuförtiden? 
  • Anonym (Hur många då?)
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, Men de brukar vara födda här
    Du tog säkert fel tjejerna var förmodligen Latinas  Spansktalande 
Svar på tråden Jag hade en arab tjej