Inlägg från: Ataraxia |Visa alla inlägg
  • Ataraxia

Gravid tidigt i relationen

Jag bara känner att jag behöver skriva av mig lite.

Är gravid i v.9 va ingen planerad graviditet då jag och pappa bara träffats ca 3 månader innan jag blev gravid. Vi är väldigt kära och allt fungerar bra och vi bestämde oss helt enkelt för att behålla. Och är lyckliga över det nu .

Våra familjer blev väldigt glada och är hjälpsamma på alla plan, men sen till det jobbiga. Satt och fikade med två kompisar "som" inget vet varav den ena är gift och väntar sitt 2a barn. Vi prata om giftemål och sådant och då bryter om hon - ja det är ju bättre och gifta sig tidigt än dom som skaffar barn efter 2 månader. För det är katastrof?!

Jag själv har varit i 2 längre förhållande innan hade jag valt att skaffa barn med dom hade jag antagligen varit ensamstående ändå? Är det så människor ser på detta?

Känner att det kommer bli en himla massa skit snack runt om när vår lilla hemlighet kommer ut... Någon som varit i samma situation som det fungerar bra med ?

• Svar på tråden Gravid tidigt i relationen
  • Ataraxia

[quote=76832659][quote-nick]fjanten skrev 2016-07-27 14:04:25 följande:[/quote-nick]Alltså, det kan gå jättebra och det kan gå åt skogen oavsett om man har varit tillsammans länge eller under en kort tid. Fördelen med att ha varit tillsammans länge är att man känner varandra bra; värderingar, ekonomiskt tänk, man har en fungerande vardag etc. Fördelen med att ha varit tillsammans under en kort tid är att när er vardag utformas från början så formas ni och den tillsammans med en bebis - det blir inte riktigt samma förändring i er "par-vardag" eftersom bebisen finns där på en gång.

Förhållanden kan ta slut under småbarnsåren oavsett hur länge man varit tillsammans innan. Fokusera på er och ert barn nu.

Min fästmans bror och hans tjej blev gravida efter en månad tillsammans, änsålänge fungerar det bra (deras son är snart tre månader). Lite väl tidigt kanske, men helt planerat från deras sida.[/

Känns ganska bra som du beskriver att det blir en vardag redan från början. Tidigt i min ungdom va jag tillsammans med en kille som hade ett litet spädbarn. Då va det han och barnet från början. Det blev helt enkelt vardag och höll i 6 år.

Så man ska nog inte ta allt för hårt på alla kommentarer och snack :)

• Ataraxia
    augustibebis2016 skrev 2016-07-27 16:12:51 följande:

Vi blev gravid efter två månader. Idag är han 2.5 år, vi är gifta och har lillasyster på jäsning. Om nån tyckte vi hade för bråttom så får de tycka det, är inte mina problem ;)

Sådär :) grattis !

Ja lite så känner jag också, men jag blev så chockad när min vän sa så som hon sa, för som ovanstående skrivit är det ju inte säkert att dom håller i hop längre än oss bara för dom är gifta och varit tillsammans länge.
  • Ataraxia

Tack allihopa för era peppande och raka svar :)

Och grattis till era småttingar och att ni har det bra.

Känns rätt skönt och veta att det faktist finns andra i samma situation som det faktist gott bra för.

Ja jag tror nästan på att man vet när det känns rätt! Min pojkvän är helt underbar på alla sätt och vi har knappt varit i från varandra under den tiden vi träffats så jag tycker ju att man borde kommit på dåliga vanor man inte kunde leva med redan i så fall ;)

Tack igen, ja tänker minsan gå med huvudet högt och skita i tissel och tassel ????

Svar på tråden Gravid tidigt i relationen