• KimLoe

Hjälp!! Lugn bebis - lite fosterrörelser

Hej alla,

Jag är helt ny och väntar mitt första barn. Tror jag läst varenda tråd som man får upp på Google när man söker på "lugn bebis i magen" och alla förslagen under oxå.

Jag har moderkakan i bakvägg, gravid i v 25+4 (så 100 dagar kvar).

Min bebis rör sig extremt lite, var inne på förlossningen förra veckan (allt såg bra ut) och fått xtra besök hos BM för att kolla hjärtljud.

Vissa dagar är h*n aktivare, men större delen av tiden är det lugna gatan delux i magen.

Är jag den enda som inte känner min bebis varje gång jag vilar?

Någon som har en bebis som är svår att "provocera" fram rörelser?

Finns det nån mer som har en lugn bebis som inte gör särskilt mycket väsen av sig?

Jag känner ju något litet dagligen, men det är LITE och korta, korta stunder när det väl sker.

Jag håller på att gå sönder av all oro, jag vill bara ligga raklång i soffan och analysera bebisens rörelser hela dagarna.

Det sliter på min relation att jag är så orolig så jag låser in mig i mig själv.

Jag ser framför mig hur jag tvingas föda fram ett dött barn och just nu känns det övermäktigt att klara av en hel graviditet.

Allt stöd tas tacksamt emot<3

• Svar på tråden Hjälp!! Lugn bebis - lite fosterrörelser
  • KimLoe

Tack för svaren!

Jag försöker oxå att vara lugn, och jag ringde BM nyss och talade in ett telesvar.. Såklart börjar det buffa lite!

Tror stressen gör att kroppen låser sig lite oxå... Det sa BM när jag var förbi förr-förra veckan!

Lugna bebisar i magen uppskattar man nog som mest när de är ute;)

Men just nu känner jag mig mest hysterisk och galen - men det är sant: bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite!

• KimLoe

Fröken W: dina ord är väldigt lugnade att läsa! Även om jag önskar att du sluppit oro och jobbiga tankar såklart!

Jag får höra exakt samma sak och jag blir tokig - jag vill ha konkret information och statistik:p

Men jag förstår våra barnmorskors svårigheter med att ge oss den infon - för alla barn är ju individer.. Jag önskar att det fanns en mall!

Jag är bara jag: stackare med den erfarenheten! Jag förstår att det är svårt att vara cool och chill då!

Men om det är en tröst: i v 22 kände jag väldigt sporadiskt och det fanns ingen röd tråd i kickarna!

Och det var för det mesta öken i magen (om du förstår vad jag menar).

Och min BM sa att efter v 25-26 räcker det med 1-2ggr/dag.

Inte för att det lugnar mig direkt.

Men nu sitter jag och väntar på BM för att få lyssna på hjärtljud - så jag kan ha en lugn helg i Gbg!

Tack för att ni delar med er!!

• KimLoe

Hallå,

Så himla rogivande att läsa era kommentarer och det känns plötsligt lite tryggare. "Alla" i min närhet har haft livliga barn i magen och deras bemötande har bidragit till ännu mer oro!

Så jag är så tacksam, ni anar inte, att ni delar med er!!

Jag har haft samma sak på UL: mycket aktivitet men nä - kännde nada...

Kroppen är allt bra lustig på så sätt..

Jag har funderat på en angel sound men tror att jag kan ha svårt att begränsa mig..

Särskilt eftersom oron/ångesten kommer så ofta varje dag!

Och jag har en jättebra BM så vi ska ses varannan vecka från nu och jag har fått tips om vart jag kan hitta en terapeut som extra stöd under vägen (ironiska är att jag själv är terapeut, men inte är jag klokare för det).

Och ang fostervatten så visste jag inte att det påverkade faktiskt! Tack för infon!!

Fan va grymma vi är: inte nog med att vår kropp tillverkar ett barn - vi får ta mycket psykiskt oxå med alla tankar, oro osv!

Svar på tråden Hjälp!! Lugn bebis - lite fosterrörelser