• Fröken W

När föddes ditt första barn?

Väntar mitt första barn och funderar såklart över när bebis väljer att komma. Än är det ett tag kvar innan bf (19 september) och det går självklart inte att säga när mitt barn föds men det vore ändå kul att se hur det varit för andra.

Lämna gärna en kommentar om exakt när det startade. Om er bebis föddes innan bf får ni gärna också skriva om det fanns det nån särskilt anledning till att h*n föddes tidigare än väntat. Och föddes bebis efter bf får ni gärna berätta om det startade av sig själv eller om bi blev igångsatta.

Tack för svar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När föddes ditt första barn?
  • Imsevimse77

Första barnet 39+1
    Andra barnet 38+2 igångsatt pga havandeskapsförgiftning men förlossningen hade troligtvis startat utan igångsättningen.

• Ingela 885

Barn 1 föddes 9 dagar före bf
    Barn 2 och 3 föddes båda 16 dagar före. 

Alla tre förlosningarna startade av sig själva och förlöpte normalt.

• fjanten

Han kom på BF+6 (men allt startade på BF+4). Hade hoppats att han skulle kommit lite tidigare, stor bebis med stort huvud! Väntar syskon nu.

• Anonym (Tidigare)

Sonen föddes 49 dagar innan bf pga av sjukdom hos mig.

• Anonym (ååååååååååååååå)

BebisEN

• Fröken W
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-27 19:13:03 följande:

BebisEN

Oj då. Ber om ursäkt för att det stör dig så mycket att du behövde kommentera det. Jag råkar vara lärare, i bl.a. svenska, och lär ut att det är olika viktigt hur man skriver beroende på mottagare och syfte. På internet och sms och liknande är det ok att använda talspråk och stavningen är inte lika viktig, det har mellanstadieelever inga problem med att förstå.
  • Anonym (ååååååååååååååå)
    Fröken W skrev 2016-07-27 19:56:56 följande:
    Oj då. Ber om ursäkt för att det stör dig så mycket att du behövde kommentera det. Jag råkar vara lärare, i bl.a. svenska, och lär ut att det är olika viktigt hur man skriver beroende på mottagare och syfte. På internet och sms och liknande är det ok att använda talspråk och stavningen är inte lika viktig, det har mellanstadieelever inga problem med att förstå.
    Du får ursäkta men det tror jag inte ett ögonblick på.
    Om du lär ut så fel så är jag glad att jag inte har barn i din klass.
    I skolan lär man ut det korrekta sättet att skriva.
  • Fröken W
    Anonym (ååååååååååååååå) skrev 2016-07-27 20:02:40 följande:

Du får ursäkta men det tror jag inte ett ögonblick på.

Om du lär ut så fel så är jag glad att jag inte har barn i din klass.

I skolan lär man ut det korrekta sättet att skriva.

Då vet du kanske också att det finns med som centralt innehåll i lgr11. Går jättebra att googla på

lgr11 och titta på s. 252.
Svar på tråden När föddes ditt första barn?