• SoSS15

Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17

Hej!
    Nu har det äntligen hänt! Min fina sambo och jag har kommit fram till den perfekta lösningen på vår barnlängtan/syskonlängtan. Verkstaden ska starta november 2017! Det blir perfekt! :) Jag hinner då bli klar med plugget samt kanske jobba några månader innan bebis föds, våran lillfis dotter som föddes sep -14, hinner bli nästan 4 år och det känns ju lagom! 

Jag hinner nog dessutom gå ner i vikt, vilket jag kämpar med just nu, och träna upp kroppen lite så jag orkar med graviditeten. Känns toppen!

Några fler med samma barnverkstads start?? :) 

• Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17
  • Horisonten

Finns det någon kvar i denna tråden eller ni kanske redan börjat och försöka? :)

• SoSS15
    Horisonten skrev 2017-06-22 21:25:54 följande:

Finns det någon kvar i denna tråden eller ni kanske redan börjat och försöka? :)

Jag finns kvar och har inte börjat än :) Har ett års studier kvar (examen maj -18), tanken är väl att sätta igång i samband med det. Hänt lite saker som gjort att vi fått skjuta lite på det! :) Men men!
  • Horisonten
    SoSS15 skrev 2017-06-24 14:19:55 följande:
    Jag finns kvar och har inte börjat än :) Har ett års studier kvar (examen maj -18), tanken är väl att sätta igång i samband med det. Hänt lite saker som gjort att vi fått skjuta lite på det! :) Men men!
    Åh vad roligt. Jag förstår,ibland så händer ju saker som man inte styr över eller så. Det kommer tids nog. Ni har ju en plan? Vad studerar du? (Om du vill berätta,inget måste :) ) jag gissar att de är första barnet? Hur gamla är ni?

Här har vi inte heller börjat än. Utan tanken är att jag skall ta ur min spiral i september och så skall vi börja försöka i december :) så är ju ett tag kvar för våran del också :)
  • SoSS15
    Horisonten skrev 2017-06-24 15:56:40 följande:
    Åh vad roligt. Jag förstår,ibland så händer ju saker som man inte styr över eller så. Det kommer tids nog. Ni har ju en plan? Vad studerar du? (Om du vill berätta,inget måste :) ) jag gissar att de är första barnet? Hur gamla är ni?

Här har vi inte heller börjat än. Utan tanken är att jag skall ta ur min spiral i september och så skall vi börja försöka i december :) så är ju ett tag kvar för våran del också :)
    Jag läser till vårdadministratör :) Och jaa, vi har ju en plan, sen vill min sambo också ta upp studier då han vill byta yrke. Vi får se hur det blir. Men hoppet är att börja försöka till våren -18. :) Det blir andra barnet för oss, vi har en dotter född -14, oplanerad liten donna som förgyllde våra liv! :) 

Jag har också spiral, Jaydess :) har haft lite problem med mellanblödningar osv, så ska nog ta ut den till årsskiftet och se så kroppen återhämtar sig som den ska efter det. :) 
  • Horisonten
    SoSS15 skrev 2017-06-29 11:22:41 följande:
    Jag läser till vårdadministratör :) Och jaa, vi har ju en plan, sen vill min sambo också ta upp studier då han vill byta yrke. Vi får se hur det blir. Men hoppet är att börja försöka till våren -18. :) Det blir andra barnet för oss, vi har en dotter född -14, oplanerad liten donna som förgyllde våra liv! :) 

Jag har också spiral, Jaydess :) har haft lite problem med mellanblödningar osv, så ska nog ta ut den till årsskiftet och se så kroppen återhämtar sig som den ska efter det. :) 
    Åh spännande :) Jag förstår men bra och ha en grund plan ändå :) Sen vet man ju aldrig vad som kan hända, men då vet man på ett ungefär. Skall hålla tummarna att ni kan börja till våren :) Åh vad roligt :) Så spännande och se hur första barnet reagera sen när syskonet kommer :)

Okej :) låter klokt. Jag har funderat väldigt på när jag skall ta ut min och hur jag skall göra. Då jag en månad fått mycket mens,en månad ingen mens och sen någon månad har jag fått väldigt lätt mens,typ bara lite blodblandade flyttningar. Känns sjukt frustrerande och inte ha någon koll på mensen. Kan må så illa ibland och bli yr vid mensen. Men de värsta är vare sig jag får mensen mycket,lite eller inget så får jag sådan mensvärk. Så jag och mannen bestämde igår att jag skall ta ut mensen efter nästa mens som jag skall ha i slutet på juli. Ringa och boka tid så man kan ta ut den i augustis får jag koll på mensen innan och hinner få hur alla hormoner ur kroppen. Känns bra för då får den ca 4 månader på sig tills vi skall försöka, men känns samtidigt nervöst och läskigt att det är så snart och närmar sig. hihi. :) Samtidigt längtar jag ju så och vill inget hellre, men lite blandade känslor.
  • SoSS15
    Horisonten skrev 2017-06-29 12:56:11 följande:
    Åh spännande :) Jag förstår men bra och ha en grund plan ändå :) Sen vet man ju aldrig vad som kan hända, men då vet man på ett ungefär. Skall hålla tummarna att ni kan börja till våren :) Åh vad roligt :) Så spännande och se hur första barnet reagera sen när syskonet kommer :)

Okej :) låter klokt. Jag har funderat väldigt på när jag skall ta ut min och hur jag skall göra. Då jag en månad fått mycket mens,en månad ingen mens och sen någon månad har jag fått väldigt lätt mens,typ bara lite blodblandade flyttningar. Känns sjukt frustrerande och inte ha någon koll på mensen. Kan må så illa ibland och bli yr vid mensen. Men de värsta är vare sig jag får mensen mycket,lite eller inget så får jag sådan mensvärk. Så jag och mannen bestämde igår att jag skall ta ut mensen efter nästa mens som jag skall ha i slutet på juli. Ringa och boka tid så man kan ta ut den i augustis får jag koll på mensen innan och hinner få hur alla hormoner ur kroppen. Känns bra för då får den ca 4 månader på sig tills vi skall försöka, men känns samtidigt nervöst och läskigt att det är så snart och närmar sig. hihi. :) Samtidigt längtar jag ju så och vill inget hellre, men lite blandade känslor.
    Hej igen!
    Nu har jag bokat tid för att ta ut min spiral. Blir redan i början av september. Känner att jag vill "hitta tillbaka" och få lite kolla på mensen och min cykel som alltid varit och troligtvis kommer fortsätta vara ganska oregelbunden. Men vill gärna känna igen eventuella "nu-är-det-ägglossning"-symtom och liknande, så man vet när man ska köra järnet sen i november! Haha! :)

Jag är så sjukt pirrig inför hela planera-barn grejen, eftersom vår första prinsessa var oplanerad. Jag längtar efter att medvetet försöka och liksom, gå o känna efter symtom. Hoppas bara det inte blir långdraget så man blir helt förkrossad, för jag längtar ju så jag spricker! Haha...

Hur går det för er? :D
  • Smka

Hej på er!

Vi hade planerat att börja syskonverstagen o slutet av augusti/början på september. Då skulle sonen hunnit bli 1,5 och jag skulle ha sprungit mitt första maraton. I våras åkte dock spiralen ut av misstag och vi tänkte att då är det väl lika bra att köra. Tyvärr slutade den i MA i v 12 och jag väntar just nu på att få hjälp med att få ut allt. Så när kroppen och psyket är redo så försöker vi väl igen. Vårt första barn tog drygt 2 år att tillverka så är egentligen inte ett dugg sugen på hela den här gravidgrejen men vill så gärna ha en till bebis och ett syskon till mitt barn. Härligt att många andra här inne är så positiva hoppas det går bra för alla!

• SoSS15

Nu är det mindre än en månad kvar tills jag ska ta ut spiralen. Är jättenervös över att det ska göra ont och hur det kommer gå för kroppen att återanpassa sig efteråt. Jag är så ju otroligt hormonkänslig, så hoppas att det inte blir kaos. 
    När den väl är ute ska vi vänta i några månader innan vi börjar försöka, så det blir nog kanske tills början av nästa år som vi plussar. Ska verkligen bli spännande!
    Vår dotter som vi har nu var ju inte planerad för fem öre, så det ska bli spännande att gå igenom en graviditet där barnet ifråga inte kommer som en chock! ;) Haha.. och det ska bli så spännande att se hur hon reagerar på en bebis i magen, och sen på ett småsyskon... åååååh, kan knappt vänta!!!

• Horisonten

Hej allihopa!! Hur går det för er alla och hur mår ni? :)

Nu är min spiral utplockad!! :D Känns så fantastiskt, härligt och underbart!! Men också väldigt läskigt och skrämmande men spännande också!! :)
    Det var så skönt och roligt att få träffa min barnmorska igen som jag haft med de andra 2 barnen. Få prata lite om tankar och känslor. Så skönt med hennes stöd och förståelse mm. Så de var både roligt och otroligt skönt och en lättnad. Så nu är de snart bara 2 månader kvar tills vi skall börja. Då de blir i början av november :)

Vill önska er alla en riktigt trevlig helg :)

• tinis

Hej!!!!
    Är det något drag i tråden så man kan hoppa in? Glad

Jag och min sambo började försöka med syskon för lite mer än 1 år sedan men efter en utredning nyligen visade sig att mina vädren av progestreon var i underkant. Såååå  nu har jag fått pergotime och det känns verkligen som en nystart. Vi är spända, förhoppningsfulla och pirriga för nu känns det som att det kanske kanske kanske kan ta sig Hjärta

Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17