• Äldre 28 Jul 08:32
    2881 visningar
    15 svar
    15
    2881

    Baka inför förlossningen

    Tänkte börja bunkra upp inför förlossningen med efterföljande besök av släktingar och vänner. Vad passar att baka och frysa in? Bullar förstås, men vad mer?

  • Svar på tråden Baka inför förlossningen
  • Äldre 28 Jul 08:34
    #1

    Jag funderade på att göra kladdkaka i portionsformar

  • Äldre 28 Jul 08:35
    #2

    Jag funderade på att göra kladdkaka i portionsformar

  • Äldre 28 Jul 08:38
    #3

    Dom som hälsar på får stå för ev fika hos oss. Kommer inte gå runt och passa upp på folk som kommit för att träffa bebis.

  • Äldre 28 Jul 08:40
    #4

    Sockerkaka, muffins, äpplekaka.

    Smördegskakor, man kan göra degen och rulla den, sedan fryser man in den. När man ska fika tar man fram rullen och skär upp den och gräddar i ugnen. Smidigt.

  • Äldre 28 Jul 08:48
    #5

    Åh vad många bra tips, tack!

  • Äldre 28 Jul 08:50
    #6
    viseversa skrev 2016-07-28 08:38:04 följande:

    Dom som hälsar på får stå för ev fika hos oss. Kommer inte gå runt och passa upp på folk som kommit för att träffa bebis.


    Så kan man såklart göra. Jag skickar, utan dåligt samvete, iväg mannen att handla fika om det behövs också. Vill bara boa lite och ha lite att göra i väntan på förlossningen. De stora barnen hänger med kompisar och mannen jobbar, blir långtråkigt:)
  • Äldre 28 Jul 08:54
    #7
    Charlotte N skrev 2016-07-28 08:50:23 följande:
    Så kan man såklart göra. Jag skickar, utan dåligt samvete, iväg mannen att handla fika om det behövs också. Vill bara boa lite och ha lite att göra i väntan på förlossningen. De stora barnen hänger med kompisar och mannen jobbar, blir långtråkigt:)
    Å andra sidan är jag ingen "bullmamma" heller. Bakar aldrig i stort sett. Vill man träffa bebis får man hos oss både stå för fikat samt fixa med kaffe och annat som behövs.
  • Äldre 28 Jul 09:00
    #8
    viseversa skrev 2016-07-28 08:54:03 följande:
    Å andra sidan är jag ingen "bullmamma" heller. Bakar aldrig i stort sett. Vill man träffa bebis får man hos oss både stå för fikat samt fixa med kaffe och annat som behövs.
    Vilket man såklart, som besökare, mer än gärna gör!
  • Äldre 28 Jul 09:05
    #9
    Charlotte N skrev 2016-07-28 09:00:49 följande:
    Vilket man såklart, som besökare, mer än gärna gör!
    Exakt. Lat trött nybliven mamma har ni här(inte ännu dock) men jag är så pass fräck i alla fall att jag inte har lust att passa upp på någon när jag nyss fött barn.
  • Äldre 29 Jul 00:49
    #10

    Chokladbollar det hade alltid min mormor i frysen när jag var liten. Väldigt uppskattat

  • Äldre 29 Jul 08:26
    #11

    Snickerskakor eller Kärleksmums! Allt som går att göra i långpanna är snabbt och enkelt.

  • Äldre 29 Jul 08:29
    #12

    Massor med bullar (kanel och vanilj)frys ner typ 8 i varje påse.

    Silvakaka i långpanna

  • Äldre 30 Jul 06:26
    #13

    Tack för alla bra tips!

  • Äldre 30 Jul 06:41
    #14

    Kom att tänka på att man borde kunna göra degen till chocolate chip cookies och ha i frysen för att sen bara ta fram och skiva upp och in i ugnen. Hrm tror jag ska göra det också ????

Svar på tråden Baka inför förlossningen