• Anonym (***)

Ifrågasatt gällande plocksallad

Nej, aldrig.

Men det finns väl vissa som försöker  fuska, så därför kollar de väl extra noga.

Inget man behöver skriva en tråd om på FL. Det borde vara glömt nu, tycker man.

• Anonym (***)
    Anonym (?) skrev 2016-07-28 13:02:15 följande:

Jag har aldrig hört att det skulle vara ett annat pris om man bara köper kött. Borde inte det stå i så fall?
    Jag har köpt "sallad utan sallad" flera gånger och det är då aldrig någon som sagt något. Poängen är väl att man får plocka som man vill?

Står tydligt i den Coop affär jag handlar i ibland.
  • Anonym (***)
    Lilit skrev 2016-07-28 13:07:11 följande:
    Va?!? Då tycker jag att man kan lägga ner hela grejen faktiskt.
    Varför då? Butikerna får väl sälja vad de vill till vilka priser de vill?

Handla inte om du inte vill eller tycker det är prisvärt.
  • Anonym (***)
    Lilit skrev 2016-07-28 13:39:59 följande:
    Ja jag kan väl knappast förbjuda dem? Men jag kan ju trots det ha en åsikt om vad/hur de säljer sina varor. Och nej jag köper givetvis inget jag inte vill ha.
    Klart du får ha en åsikt. Men det enklaste är väl ändå att du inte handlar det du inte gillar istället för att föreslå att butiken slutar med det?
  • Anonym (***)
    Uttran skrev 2016-07-28 14:04:22 följande:

De får inte ta ett högre pris, du kan bara ta räkor och kött om du vill priset är detsamma.

Klart det får ta vilket pris de vill. Det är deras varor och det är affären som sätter priserna.
  • Anonym (***)
    Lilit skrev 2016-07-28 14:29:36 följande:
    Det är inte alls svårt att tycka att en butik borde lägga ner ett koncept som ändå inte verkar fungera... Har själv dock aldrig sett eftersom man i de butiker jag handlar får plocka sin sallad som man vill.

För hur mycket sallad ska man behöva ta för att få det billiga priset? Dessutom väger ju sallad knappt något så det är väl bara att slänga på lite grann för att få det billiga priser och sen slänga bort den.

Smartare borde väl vara att ta ut ett något dyrare pris generellt och sen låta folk göra sin sallad som de vill.
    Lägga ner något för att vissa människor inte förstår hur det fungerar?

Folk verkar ju inte ha social kompetens här, men vill du lura till dig mat lite billigare, så släng du på lite sallad då. Det säger ju bara hur du är som person, inget annat. Butiken överlever nog ändå.
Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad