• ostpaj

Ifrågasatt gällande plocksallad

Rolig tråd :) Om det blir prisskillnad i flera butiker ska det bli roligt att se hur de ska lösa problemet. Vem bestämmer HUR mycket sallad räknas som ok. Ett blad? Två? Om det inte syns? Ska de sitta och granska och skaka runt salladsburken och högt räkna ingredienserna? Spännande... :D "Näää... du får nog gå och lägga i en bit tomat, va."

• ostpaj
    WhoCares skrev 2016-07-29 10:06:12 följande:

Ja, det har jag blivit.

"Vill du ha varmrökt lax så har vi det i kylen där borta!"

Jag gick och tog lite ruccola och la över laxen, då gick det bra. Blev typ 1 krona extra.

Hahaha, visst är det gott :D
  • ostpaj
    monstermagnet1 skrev 2016-07-29 12:55:16 följande:

Jag har fått dubbelt pris i kassan på Ica för att jag inte tagit pasta utan endast olika grönsaker samt lite kyckling och räkor.

Lämnade då lådan i kassan utan att köpa den. Hänt flera ggr med just en kassörska.

Även observerat detta på Willys. Ett äldre par hade plockat i blandad sallat och pasta. Liten mängd kött överst. De fick höra att det skulle bli 200 kr kilot. Jag sa till att det inte var rimligt, till slut fick de rätt pris.

Men sa hon i kassan att det var ju det var just specifikt pasta? Jag tar aldrig pasta. För mkt kolhydrater enligt mig. Verkar konstig om kravet är att man måste ta just pasta också...
  • ostpaj
    Guldrosen skrev 2016-07-30 11:22:30 följande:
    Om man bara vill ha kött eller skaldjur kan man väl köpa det i chark- eller skaldjursdisken och betala vad det egentligen kostar och inte förstöra för oss som vill kunna köpa en sallad till ett vettigt pris. Varför ska alla som vill köpa en sallad behöva finansera andras snålhet/dumhet/egoism? Varför tror ni att det heter sallad? Om man beställer en sallad på restaurang så får man inte bara in en tallrik med pasta, mozarella och kött och/eller skaldjur. Den innehåller oftast sallad, ev pasta/bulgur/couscous, tomat, gurka, ost, oliver, majs, kött eller skaldjur.
    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros

För att världen är orättvis. Därför.
Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad