• Anonym (Hairy guy)

raka ryggen eller inget sex

Min fru har länge irriterat sig på min hårväxt på ryggen. Har inte alltid haft hårig rygg, men det är som att med åldern så har kroppen av någon anledning valt att prioritera rygghår framför hår på huvudet. Hur som helst så bekommer det inte mig att ryggen har mer hår än bröstet, jag ser ju inte det i alla fall.

Här under semestern så har jag naturligtvis gått barbröstad en del och min fru har nu flera gånger gjort ap-ljud vid dessa tillfällen, t.ex. när jag klipper gräsmattan. I helgen försökte jag mig på att "klappa musslan" lite grand, men då slog hon undan handen och sa att om jag inte börjar raka eller vaxa ryggen så är det slutsnuskat. Jag blev sur och gick och la mig på soffan och har efterföljande känt mig riktigt jäkla trumpen och stött. Ska jag behöva raka ryggen för att få doppa staken hos min egen fru? Bara tanken på det rent praktiska gör att jag inte ens vill överväga det.

Hur hade ni resonerat; rakat av er håret eller stått på er? Tacksam för reflektioner.

• Svar på tråden raka ryggen eller inget sex
  • Melissenta

hon är visst inte speciellt försiktig i sin kommunikation.. så där kan man skapa självosäkerhet i en människa..

men samtidigt, är det något som blivit en turn-off för henne, så tycker jag att man ska gå med på det.
    jag personligen vill vara attraktiv för min partner, och om det är något jag kan göra för att min partner utan att offra min integritet är det inget stort problem.. typ om han var avtänd på mina orakade ben, skulle jag försöka att raka dem.. alla har sina små turn-ons och turn-offs..

• Pippit

Jag hade ifrågasatt fruns respekt och kärlek om hon retas och blir helt avtänd av en sådan skitsak som en hårig rygg. Vet inte om jag hade velat leva med en sådan människa, vad kommer hända om man blir sjuk, råkar ut för något fysiskt men, går upp i vikt eller bara åldras?

Prata seriöst om detta och berätta dina tankar TS. Är det helt ok för dig att ta bort håret (vaxning eller laser på salong är nog det bästa) och det skulle glädja henne mycket kanske det är värt? För mig finns det flera saker jag skulle kunna tänka mig (särskilda kläder, raka eller spara ut/färga hår om han tänder på det) och vissa jag aldrig skulle göra för min man (operationer, ändra vikt) Men sådana här dissar och utpressningar skulle jag inte acceptera oavsett.

• Anonym (löjligt)

Jag tycker att din fru ska skärpa till sig. Om det nu är så att hon vill att du ska raka ryggen så får hon prata med dig om det inte göra ap- ljud. Det är respektlöst. Det är inte säkert att problemet ligger hos dig även om din fru försöker få det till det. 

Min man vill inte ligga med mig. Han påstår att det beror på att jag har gått upp i vikt (gått upp 5 kg sedan i träffades). För mig ligger problemet hos honom, han har nog svårt med potensen men vill hellre skylla på mig. Han har aldrig morgonstång längre och blir inte hård fast jag t ex suger av honom. I viker fall. Han höll på att klämma mig i hullet ett tag och trodde att det skulle få mig att gå ner i vikt. Det gjorde det inte. Han slutade och jag ger ner mina kilon men han har inte fått tillbaka sin potens för det. Han vägrar söka hjälp för det.

Jag kan nog leva i ett sexlöst förhållande resten av livet för jag vill verkligen leva med honom men inte när han beter sig på det viset och det sa jag till honom. Det tycker jag att TS också ska göra. Efter att han har gjort det tycker jag att TS ska fundera över hur han formulerar sig. Ditt sätt att skriva och uttrycka dig är ganska smaklöst, men det är OT.

• Anonym (Tina)

När jag läser det du skriver låter det som att du tycker dig ha rätt att ha sex med din fru och att hon gör fel som nekar dig.. Försöker tänka på hur det hade varit om det hade uppstått ett liknande "problem" i vårt förhållande och insåg då att det inte hade varit ett problem. Min man hade utan att tveka rakat ryggen om det avtände mig. Inte för att få doppa staken i sin egen fru utan för att han vill att jag tänder på honom. Jag hade gjort samma för honom om han ville att jag skulle raka ngt för hans skull. Ibland vill han att jag rakar musen, då gör jag det, trots att det är himla obekvämt sen, men tänder han på det så är det värt det liksom. 
    Ditt rygghår kanske är väldigt mycket värt för dig av någon anledning och då får du väl ha en dialog med henne om det, varför det är så viktigt för dig att behålla det, kanske kan hon då ändra uppfattning? 
    Tycker det är så mycket negativt i många förhållanden hela tiden, hör om det överallt. Varför ska det alltid ta emot så mycket att göra uppoffringar för den man lever med? Min man och jag har alltid som högsta prio att göra varandra lyckliga och vi värderar varandra högt, alltid, varje dag och vi har nu levt ihop i 15 år utan större svackor och vi har fortfarande sex flera gånger i veckan, bra sex.
    Prioritera förhållandet mer än du gör och se inte det som att du har en rätt till din fru... Du vill väl att hon ska vilja ha sex med dig? 

• Anonym (vänd på det)

Hade du kunnat säga: "Nu får du fan träna till din äckliga slappa hängröv, annars är det slutsnuskat?"Nej det hade vart fruktansvärt elakt. Men kvinnor har tydligen andra etikettregler vad de får säga och kräva av sin partner.

• Rappakalja

Hon tycker hårig rygg är det mest avtändande hon vet uppenbarligen, det är ju inte mycket hon kan göra åt det, men hon kan göra något åt sitt sätt att bete sig.

Personligen har jag ett välutvecklat luktsinne och svettiga ljumskar och rövsmör (både hos mig själv och andra) är mina akilleshälar. Våtservetter på sängbordet och en papperskorg med lock löser det problemet dock

Jag tror att TS kanske hade varit mer villig att låta ta bort rygghåret om hans fru varit lite smidigare i sina uttalanden.

Jag föreslog för en vän vars make också har hårig rygg (numera) att hon skulle säga att det kändes så konstigt och inte som om det var honom hon hade sex med när hon la händerna på hans rygg under akten. Då blev hon lite avtänd, för det var ju honom hon ville ha sex med Han har gått och låtit ta bort rygghåret med laser.

• 100kgpappa
    viseversa skrev 2016-07-29 11:39:16 följande:

Man kan såklart inte förvänta sig att en annan människa ska ligga med en. Inte ens som gifta kan man förvänta sig det. Det finns ingen rätt till en annan människas kropp oavsett vilket förhållande man har. Och jag håller med personen som undrar varför ts fru ska behöva ha sex fast hon uppenbart inte vill?

Det kan man visst, (förvänta sig alltså) och om den andra personen inte vill ha sex längre av olika anledningar, så är det kanske dags att avsluta förhållandet.
  • EnAnonumius
    Melissenta skrev 2016-07-29 13:31:34 följande:
    hon är visst inte speciellt försiktig i sin kommunikation.. så där kan man skapa självosäkerhet i en människa..

men samtidigt, är det något som blivit en turn-off för henne, så tycker jag att man ska gå med på det.
    jag personligen vill vara attraktiv för min partner, och om det är något jag kan göra för att min partner utan att offra min integritet är det inget stort problem.. typ om han var avtänd på mina orakade ben, skulle jag försöka att raka dem.. alla har sina små turn-ons och turn-offs..
    Nej, jag håller inte med dig.

Frun gör ju ap-ljud och ställer ultimatum (står i TS). Anser inte att TS skall raka sig med sådan omoget löjligt beteende, och kryddar det med ultimatum,  bara för att "frun har turn off" för rygghår.

P.S
    Jag hade tyckt likadant med det omvända om en man bete sig som en omogen idiot med ultimatum, så hade jag sagt till kvinnan att behålla håret på":

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Old batttle...)

Striden mellan hårlösa (reptiler, din fru) och håriga (däggdjur, du) är lång.
    Just nu är det repitilerna som styr kommersen, syns på TV och övrig media,
    alltså sätter agendan för hur vi ska tycka och tänka. Hårlöst=bra och snyggt.
    Detta är en fas. Snart blir det mer hårigt och naturnära. Reptiler (reptilhybrider) gillar även det artificiella, människor gillar det naturliga. Var en människa.

• Anonym (löjligt)
    Anonym (vänd på det) skrev 2016-07-29 18:22:15 följande:

Hade du kunnat säga: "Nu får du fan träna till din äckliga slappa hängröv, annars är det slutsnuskat?"Nej det hade vart fruktansvärt elakt. Men kvinnor har tydligen andra etikettregler vad de får säga och kräva av sin partner.

Fast det har vi ju inte. De allra flesta i tråden, kvinnor som män, tycker att frun beter sig barnsligt och respektlöst.
Svar på tråden raka ryggen eller inget sex