• thimpan08

Smärta!

Är de någon här, som vet eller har haft liknande?

De är nämligen så, att jag har sån smärta på höger sida av ryggen, under revbenen liksom, som går fram mot magen och ner mot underlivet. Värken i magen känns som mensvärk men värken i ryggen är som ett knivhugg, som håller i sig hela tiden. Väldigt svårt att förklara. Har googlat men hittar just inget.. någon av er som haft så?

• Svar på tråden Smärta!
  • GästenT
    thimpan08 skrev 2016-07-28 23:10:26 följande:

Är de någon här, som vet eller har haft liknande?

De är nämligen så, att jag har sån smärta på höger sida av ryggen, under revbenen liksom, som går fram mot magen och ner mot underlivet. Värken i magen känns som mensvärk men värken i ryggen är som ett knivhugg, som håller i sig hela tiden. Väldigt svårt att förklara. Har googlat men hittar just inget.. någon av er som haft så?

Är inte alls säker på om din smärta är lik min men jag skulle ringa 1177. Fick ont i högra "flanken" på ryggen som strålade mot magen. En sån smärta så jag svettades och nästan kräktes. Konstant smärta men pendlande intensitet. Det var njuren och det är vanligt att få problem med den högra som gravid och då ska man åka in.

Jag fick hjälp på akuten och förlossningen, dom kontrollerade alla njurvärden och fick hjälp med smärtan. Kommer det tillbaka måste jag åka in akut igen sa dom. Behöver inte vara samma för dig men alltid bra att ringa 1177! :)
  • Holma
    GästenT skrev 2016-07-28 23:20:11 följande:
    Är inte alls säker på om din smärta är lik min men jag skulle ringa 1177. Fick ont i högra "flanken" på ryggen som strålade mot magen. En sån smärta så jag svettades och nästan kräktes. Konstant smärta men pendlande intensitet. Det var njuren och det är vanligt att få problem med den högra som gravid och då ska man åka in.

Jag fick hjälp på akuten och förlossningen, dom kontrollerade alla njurvärden och fick hjälp med smärtan. Kommer det tillbaka måste jag åka in akut igen sa dom. Behöver inte vara samma för dig men alltid bra att ringa 1177! :)
    Är ts gravid ?
  • Pkb
    Holma skrev 2016-07-29 06:28:30 följande:

Är ts gravid ?

Man utgår ju från det pga vilken kategori hon valt att lägga tråden under.
  • Holma
    Pkb skrev 2016-07-29 08:45:46 följande:
    Man utgår ju från det pga vilken kategori hon valt att lägga tråden under.
    Ok nu syns ju inte kategorierna på appen
  • Pkb
    Holma skrev 2016-07-29 09:38:53 följande:

Ok nu syns ju inte kategorierna på appen

Ok
  • GästenT
    Holma skrev 2016-07-29 06:28:30 följande:

Är ts gravid ?

Tänkte som ovan att tråden låg under "gravid" :)
  • Holma
    GästenT skrev 2016-07-29 09:49:57 följande:
    Tänkte som ovan att tråden låg under "gravid" :)
    Som jag sa så ser man inte det från appen
  • thimpan08
    GästenT skrev 2016-07-28 23:20:11 följande:

Tack för svar :)

Jagvtror nästan att de är njuren, om ja liksom bankar på ryggen så gör de jätte ont. Så ja måste nog ta och kolla upp de.
Svar på tråden Smärta!