Problem med barn
Jag ska försöka svara dig utan att låta moraliserande och döma dig. Det du skriver om är ju tabu men förbiflygning inre så ovanligt som man kan tro. Jag kan förstå det mesta du skriver. Var du kommer ifrån så att säga. Jag kan relatera till tankarna på nån nivå även om det vägs upp av att jag känner en stor lycka när mitt barn visar mig kärlek, lär sig något nytt etc. Det är väl den tillfredsställelsen du verkar gå miste om.
Sen tänkte jag på en sak till. Du skriver att du känner att du måste ta hand om barnet för att det inte kan ta hand om sig själv. Du nämner moral och normer. Finns det något annat som driver dig till att ta hand om? Typ mer känslomässigt? Inte bara ansvar. Detta kanske låter väldigt offensivt men jag funderar på om det har med din förmåga att känna empati att göra? Upplever du att du känner mycket empati för andra i din omgivning? Upplever du att du i allmänhet är bra på att visa kärlek?
Det skulle ju kunna vara någon förlossningsdepression eller något. Men på sätter du skriver får jag känslan av att detta handlar mer om hur du är som person.