Problem med barn
Jag förstår också vart du kommer ifrån. Jag anser mig också vara en tänkande snarare än en kännande människa, min sambo likaså. Jag, mamman, var faktiskt orolig innan mitt barn kom om jag verkligen skulle känna den här kärleken alla pratar om, det var svårt för mig att se att jag, som anser mig inte ha ett överflöd på känslor, skulle känna så.
Jag skulle vilja beskriva det som två olika sorters kärlek och känslor. När sonen kom kändes det mer som en instinktiv kärlek, den är där hormonellt, evulotionärt eller hur det nu ska beskrivas. Han är nu 20 månader och för mig har det bara blivit roligare och roligare ju äldre han blir. Du kanske hade sett framför dig hur du och ditt barn skulle göra saker tillsammans? Det kommer, småbarnsåren är inte för alla men inte heller något man kommer ifrån.
Jag tror att det större problemet i situationen är att du säger att din sambo förändrats. Varken jag eller min sambo har förändrats som personer. Vår situation och våra möjligheter till enskilt umgänge och tid till att sitta och djupdyka i några av våra gemensamma intressen som politik, nationalekonomi och fysik har i allra högsta grad förändrats men det är något vi fortfarande ägnar oss åt.
Känner du förakt mot barnet? Känns det som om barnet "förstört" din sambo. Att barnet tagit bort det viktigaste ni hade? För det förstår jag i så fall är jättejobbigt.
Min och sambons absolut bästa stunder är när vi slår våra kloka de ihop och diskuterar något intressant, det är vad vi gör, det är den absolut största anledningen till att jag älskar honom och våran relation. Skulle det försvinna skulle våran relation bli ganska fattig.