Inlägg från: konichiwa |Visa alla inlägg
  • konichiwa

Problem med barn

Hur gjorde dina föräldrar med dig? Lät de dig äta och bajsa efter ett schema från dag ett? Lät de dig skrika förgäves om du inte följde schemat tills du lärde dig att dina behov och din vilja inte räknades?

I så fall kan jag förstå att du blivit empatilös.

Vinsten med att ta hand om sina barn på ett korrekt sätt (något du inte bemödat dig med att sätta dig in i, du verkar inte ha läst en rad i ämnet - intellektuell - ha!) är att fostra nya människor. Har du hört talas om artens fortlevnad? Missförstå mig rätt - jag är glad att du har något med ditt barns uppfostran att göra. Världen behöver inte fler empatilösa människor.

Men vad skulle hända om alla gav upp, så som du har gjort? Om inte heller mamman klarade av att fullfölja sitt uppdrag? Överfulla barnhem? Jag tycker inte heller att det är 100% intressant och roligt att vara med småbarn. Men jag fattar ju att det blir bättre och att det är mitt ansvar.

Hoppas att du kompenserar mamman ekonomiskt. Du var med i beslutet att skaffa barn - du har ansvar. Håll dig långt borta ifrån barnet innan du sökt hjälp (eller i alla fall läst en bok i ämnet).

Svar på tråden Problem med barn