Problem med barn
En strobe life till dig ts, som vågar erkänna och släppa ut de här känslorna.
Jag undrar om du har någon diagnos? Sättet du resonerar på tyder på detta. Om du inte vet, så tror jag det kan vara en idé att prata med någon och få en utredning. Jag tror att det kan hjälpa både dig själv, men även ditt ex och i framtiden också ditt barn.
Jag håller inte med om att du ska hålla dig borta från ditt barn. Tvärtom tycker jag att du ska försöka bygga upp en relation från grunden. En dag kommer då ditt barn blir tillräckligt gammal för att ge dug något tillbaka i relationen. Men framför allt kommer säkert barnet att få ut mycket av er relation om du är beredd att jobba slutet på det.
Sen undrar jag också hur gammalt barnet är nu?
För även om jag aldrig skulle uttrycka mig som du så kan jag ändå känna igen mig i mycket av det du säger. Just nu. Jag har två barn, 5 och 2. De är oerhört krävande och den äldsta har varit det från dag ett. Och jag kan känna att 5 års sömnbrist och psykisk stress faktiskt börjar ta ut sin rätt på ett gansk skrämmande sätt. Jag känner vissa dagar den där avtrubbningen du beskriver. Att ens egna behov fått stå undan så länge att man knappt vet vem man är längre. Och livet börjar förlora sin tjusning. Det är skrämmande tankar. Men i mitt fall så känner jag mig ganska övertygad om att det beror på utmattning. Att det är tillfälliga känslor som kommer att försvinna bär jag får chans att pausa lite och när barnen blir lite äldre. Hoppas jag iaf...
Kan det vara så här för dig också? I så fall bör du nog söka hjälp innan dubgpr helt in i väggen. Det har jag gjort, och jag hoppas verkligen jag kommer att få rätsida på allt så fort som möjligt.